Inte alla som känenr en kändis.

Alltså såg ngn artikel om nån tjej som varit med i Paradise Hotel och nu efteråt var såååå besviken pga att alla bra jobberbjudanden och kändisfest-inbjudningar uteblivit. Hon drog nån snyftare om detta pga hon hade väntat sig ett riktigt "kändisliv".
LOL på den liksom :rofl: Fattar liksom inte hela grejen med att man vill "bli känd" bara för sakens skull liksom. Ok att folk blir det pga att de gjort något liksom men detta...? Don't get it!
Personligen skulle jag aldrig vilja vara "känd", förstår inte grejen med det! Verkar ganska jobbigt med folk som gräver i allt och tycker saker om en fast man aldrig har träffats. Vissa av mina kompisar har "trådar på Flashback" där folk diskuterar deras "drogproblem" eller "ätstörningar", relationer eller liknande. Måste kännas lite... olustigt.

En gång för länge sen i Paris kom det fram ett gäng skrikande kineser och ba "Lady Gaga"!!!
Hysteri! Men tja :rofl: det är väl så nära jag har kommit! :p

Alltså såg ngn artikel om nån tjej som varit med i Paradise Hotel och nu efteråt var såååå besviken pga att alla bra jobberbjudanden och kändisfest-inbjudningar uteblivit. Hon drog nån snyftare om detta pga hon hade väntat sig ett riktigt "kändisliv".
LOL på den liksom :rofl: Fattar liksom inte hela grejen med att man vill "bli känd" bara för sakens skull liksom. Ok att folk blir det pga att de gjort något liksom men detta...? Don't get it!
Personligen skulle jag aldrig vilja vara "känd", förstår inte grejen med det! Verkar ganska jobbigt med folk som gräver i allt och tycker saker om en fast man aldrig har träffats. Vissa av mina kompisar har "trådar på Flashback" där folk diskuterar deras "drogproblem" eller "ätstörningar", relationer eller liknande. Måste kännas lite... olustigt.

En gång för länge sen i Paris kom det fram ett gäng skrikande kineser och ba "Lady Gaga"!!!
Hysteri! Men tja :rofl: det är väl så nära jag har kommit! :p

Bloggvärlden och ridsportsvärlden verkar vara lite lika i det där extrema intresset av att hänga ut folk.
Känns lite osunt i en del fall måste jag säga.
Spec efter en uthängning nyligen av en bekant är jag lite mer allergisk än vanligt.

Att jag skulle blir starstruck kräver två saker,
1. jag känner igen personen. (Och du frår vara väldigt känd innan det händer).
2. Att jag bryr mig om det personen gör.
Personer jag skulle bli star struck är tex.
Alexei Filippenko
Pamela Gay
Neil deGrasse Tyson
Stephen Fry
Buzz Aldrin
Ni förstår vad det är för typer.

Håller med om Fry. Han är så ruskigt bra - på alla plan.

Min kusin har OS-guld. Eller om det var silver; blandar ihop hans medaljer. Han har i alla fall deltagit i OS och VM, har SM-guld, Dansk mästare, tysk mästare i sin sport. Som inte är den allra minst kända.

1. jag känner igen personen. (Och du frår vara väldigt känd innan det händer).
Jag känner igen folk, att de ser bekanta ut, och hälsar glatt om jag möter dem på stan. Men att det är en kändis kommer jag aldrig på.:rofl: Jag hälsade glatt på en kille som såg otroligt välbekant ut. Syrran väser: - varför hejar du på Patrik Sjöberg för? :o:rofl:
Jag är urusel på att komma på varför jag känner igen folk. Per Mårts handlar ofta i samma butik som mig, han börjar nog tro att vi känner varandra, han har nu börjat hälsa han också.:o:rofl:

Ja, han är ju fashinerande. På riktigt liksom!
I höst skaaa jag äta och dricka med GW. Life goal..
Jag kan tom köpa jägarkläder och ge mig ut och frysa arslet av mig om det krävs. :P

Köper du rätt jaktkläder fryser du inte ;) :D

OT: Jag har träffat några kändisar och de är väl som folk är mest. Det jag för mitt liv inte fattar är varför någon skulle VILJA vara känd. Ok att man blir känd som ryttare, musiker osv men det är ju sas en bieffekt. Kändisskapet i sig måste ju vara jättejobbigt. De få gånger jag blivit intervjuad (i jobbet) har varit hemska och jag kan inte begripa att en vill utsätta sig för det frivilligt...

Hade jag träffat på GW hade jag blivit starstruck precis som @tornblomma :D Vill du ha sällskap vid tältningen tuaphua? Jag har redan jaktkläder :rofl:

Jag känner igen folk, att de ser bekanta ut, och hälsar glatt om jag möter dem på stan. Men att det är en kändis kommer jag aldrig på.:rofl: Jag hälsade glatt på en kille som såg otroligt välbekant ut. Syrran väser: - varför hejar du på Patrik Sjöberg för? :o:rofl:
Jag är urusel på att komma på varför jag känner igen folk. Per Mårts handlar ofta i samma butik som mig, han börjar nog tro att vi känner varandra, han har nu börjat hälsa han också.:o:rofl:

:rofl: :rofl:

Egentligen är hela fenomentet rätt intressant....

En kändis är en person som många vet vem det är. Det är egentligen det enda som skiljer henom från vilken random begåvad människa som helst.

Ändå blir folk helt till sig och börjar stirra eller rusar fram och ska prata. Varför? Jag är fascinerad. Varför ska man framhålla att man känner någon - annat än om det ger praktiska fördelar i någon given jobbsituation etc?

(roligast hittills är en avlägsen granne som började skryta om hur hon jobbat hemma hos person X och träffat barnen och pratat, och personen är precis som vem som helst. etc etc.
Ja, jo, det är min bästa vän.....)

Samma här! Jag har dåligt ansiktsminne och träffar mycket folk och tänker när jag set ett välbekant ansikte som jag inte placerar att det kanske är någon som jag borde hälsa på. Jag hälsade på Mikael Persbrant en gång.

Men till trådens ämne. Nej jag känner nog inte någon kändis i bemärkelsen att "alla" vet vem det är.

@niphredil Jag vill också träffa Amartya Sen (jag hade velat ha honom som keynote speaker på en konferens, men han är uppbokad flera år i förväg)! Jag har dock pratats vid med Peter Singer, som är en oerhört sympatisk petson.

Jag burkar inte skriva om "kändisar" osv, jag är så totalt ointresserad (o i ärlighetens namn så är det få av de "nya" jag skulle känna igen) men det kan bero på att jag i många år har träffat många "kändisar" dagligen, kungafamiljen, många på SVT, TV4, utländska presidenter, premiärministrar, artister, sportproffs osv.
MEN bara för att många skriver om GW så måste jag ju berätta att vi jobbade på samma arbetsställe i några år :D Han är för jäkla rolig.

Egentligen är hela fenomentet rätt intressant....

En kändis är en person som många vet vem det är. Det är egentligen det enda som skiljer henom från vilken random begåvad människa som helst.

En del kändisar är ju välkända för att de uträttat något vettigt (och andra, för att de gjort något väldigt ovettigt som en del doku-såpa-kändisar - som jag ändå inte har en aning om vilka de är).

Men i övrigt: jo, jag utgår från att de flesta kändisar är som folk är mest.

Jag tror inte jag skulle bli starstruck så väldigt lätt. De är ju bara människor. Men det finns nog en eller två som skulle göra mig totalt stum och starstruck... :o

Men som tur är finns det ingen risk att jag springer på nån av dem...

Nä, känner ingen kändis.

Jag har fö en tendens att glömma bort att en person är kändis och inte bara en bekant till mig.

Bl.a. har jag glatt hejat på Rolf-Göran Bengtsson på Scandinavium och han hälsade glatt tillbaka. Först några meter senare insåg jag vem det var och att jag inte alls kände honom. :o

GW är cool, har faktiskt pratat med honom en gång, det var boksignering och jag gick med mamma. Eftersom vi har böckerna ihop, så hade hon med hans senaste (som alla andra hade) och jag hade min favorit (en annan tid, ett annat liv). Givetvis reagerade GW på att jag var den enda med "fel" bok och så pratade vi lite kring den boken. :love:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 038
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 994
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 394
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama