Inte alla som känenr en kändis.

Kan bara kontra med Sandra Dahlberg, om hon nu är en kändis?
Hon kommer ju härifrån, och gör mycket reklam för vår by.
När hon var tillsammans med Jimmy öppnade jag ytterdörren iklädd bara handduk, när han ville låna verktyg av oss.
Han såg väldans förskräckt ut. :angel:

* Jenny *

Hade han inte vant sig vid norrlänningar? :p :rofl:

När hon var tillsammans med Jimmy öppnade jag ytterdörren iklädd bara handduk, när han ville låna verktyg av oss.

* Jenny *
Jag hade Jimmy i min klass när jag var lärarassistent. Han gick på högstadiet då :idea:

Gry Forsell hade någon slags stallkurs i stallet jag hängde när jag var liten. Jag minns att hon ofta var sen om hon alls dök upp och att hennes häst hade ett namn med X i :D
Ja jag har mockat åt hennes häst också minsann.

Min kusins man har varit med i Robinson.

Glömde ju de 4 dagarna jag fick hänga med på inspelningarna av Moraeus Med mera!
Jag är från Orsa och var hemma i byn och fick haka på en av sjukvårdarna på inspelningen. Kalle och min vän jagar ihop och hade haft nån skjuttävling och på eftermiddagen kom Kalle hem till min vän med ett flak öl. Jag trodde min son skulle tappa ögonen! Han ville väl vara lite artig mot Kalle och kallprata lite (han var 9 då) så han stolpar fram och frågar "Du Kalle, hur går det med musiken?"
Kalle svarade "Rätt bra tror jag".
Nästa kväll kom han och hans fd fru förbi på MC och käkade jordgubbar och sonen fick provsitta hojen :D
Både Kalle och hans fru var mycket trevliga, normala människor.

Under inspelningarna träffade jag Benny Andersson som var supersocial och en riktig godisråtta. Han pratade och skämtade med hela teamet på plats och mumsade godis. Jag blev snopen över att han var så liten! Johan Ulveson var också en liten och trevlig figur. En som framstod som otrevlig den kvällen otrevlig och som inte ens hälsade eller sa tack till nån i teamet när de servade henne var Lisa Nilsson. Petra Marklund-jätterar. Lät sina småfans ta kort, skrev autografer och hjälpte till att plåstra om en liten tös med sönderskrapat knä.
Sven-Bertil Tube var också där men han höll sig mest i husvagnen. Tror det var hans synfel som gjorde det svårt.

* Jenny *

Hon bodde i ett av mina kollektiv i någon vecka sisådär 2002 :D

På tal om kollektiv så har jag även haft Peaches Geldof hemma på efterfest. Hon ville ha ost och kex och sånt finlir hade inte vi hemma så hon gick hem.

Jag mötte nästan Lassie....
Gick i samma skola som Ola Salos bröder på mellanstadiet, han föddes i samma veva. Bröderna var superläckra och vi hängde på alla kyrkans ungdomsaktiviteter, pappan var då präst i församlingen:D
Av nyfikenhet googlade jag på dem nyligen och den äldsta är fortfarande superläcker, jobbar visst numer inom nöjesbranschen som bl a regissör, manusförfattare och musiker:up:

Kom på att jag ju även setat i samma förbundsstyrelse som Jonas Sjöstedt ett par år i min ungdom, skolfackligt, vet inte om han räknas som kändis, men han syns ju iaf en hel del. Gillade honom då, och gillar honom nu:) Rak och saklig i alla lägen:up:

Jag har dansat med David Guetta. Jag var dock ovetandes om vem han var just då, men döm min förvåning när jag dagen efter såg den där skäggige rödtotten som var lite för "på" på Aftonbladet.se med rubriken "Här lämnar världsstjärnan Stockholm" :o

När jag skulle köpa snus i en tobaksaffär/kiosk i Göteborg en gång kom en engelsktalande man i kostym och bad mig lämna kiosken. Jag vägrade, you gotta let a girl buy her snus liksom! Han insåg väl att det var lönlöst, svenskar och deras snus osv, så han gjorde en liten vinkning och in kom Madonna. Kiosken låg i direkt anslutning till ett av hotellen men vad hon skulle in där och göra vet jag inte, jag tog min snus och lämnade ganska omgående :D

Jag träffar ju annars hopp- och dressyreliten i Sverige och Europa nästan varje helg så blir inte så imponerad av dem längre.

Jag hänger på GW-tåget, hade kunnat sitta i timmar på en filt framför honom och lyssnat på mordhistorier. Tänk att få hem GW iklädd en röd mössa och rock på julafton istället för jultomten :love:

Alltså, det närmaste jag kommer är väl att jag jobbat i butiken där Per Gessle hämtade sina postgrejer. Paket och sånt. Kan nog erkänna att jag tyckte det var lite spännande när han kom in, och jag blev nog lite röd i nyllet också eftersom jag i min ungdom var ett stort Gyllene Tider-fan (:o:o). Han var i vilket fall alltid väldigt trevlig och avslappnad. :up:

Nej, förresten! Jag var på praktik på Flyinge under två veckor under gymnasietiden för 100 år sedan och blev då bl a sparkad av ett nyfött föl, som var Edinburg 864 (Kyra Kyrklunds gamla, gamla häst) första avkomma (om jag minns rätt). :p Och jag såg Master 850 på nån föl/unghästvisning (kommer inte ihåg - det var också 100 år sedan...) och sa direkt att det minsann var en bra häst! Efter det blev han min häst-idol. :up: (Nu börjar det verkligen bli Lassie av det hela... :laugh:)

Ljuva minnen som poppar upp!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 035
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 994
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 394
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama