Inställning

Då börjar du med steg ett, exempelvis grusgångarna så bestämmer du dig för att först och främst införskaffa en markduk. Då åker du och köper en markduk innan du fortsätter med steg två, att skotta undan gruset, sedan som steg tre lägger du ut duken osv. Du får helt enkelt bena ner problemen till mindre bitar och inte stirra dig blind på hur mycket jobb det är innan det är klart.

Tar du en sak i taget så blir det inte så stora steg och sen gör du som du gjorde nu, skriver vad du har gjort och inte vad du inte har hunnit göra. :up:
Jag tänkte mer på hur man mäter framsteg där. Det går ju inte att kryssa i att uppgiften är slutförd innan allt är klart. Och det blir ju segt.

Jackorna måste hängas med ryggen mot väggen p.g.a. platsbrist. Just nu hänger de över trappen och det är inte alls lyckat då man måste gå på den smala delen av trappen. Därför vill jag hänga jackorna mot en annan vägg men då skymmer de ytterdörren om de inte hängs platt mot väggen. Min hall är verkligen svår.
Vad tror du om något sånt här?

alu-ek.jpg

Eller det här?

alu_pa_krom_nostalgi_kroklister_2.jpg

Alternativt det här?

BC005-N-2-.JPG

Eller?

BC008-N-3-.JPG

Tips angående returavfallet - skaffa en dynbox och ställ på verandan och ha kassar i; en för varje sorts avfall (jag har såna fyrkantiga i plast med stora handtag). På så vis så slipper du har avfallet inomhus och det blir kanske lite flexiblare med köksöns utformning
Jag har provat att ha dem på verandan. Det är galet opraktiskt. Det blir ett jäkla spring ut och in genom dörren. Det orkar jag inte och då blir det liggande på köksbänken. För mig får det inte vara mer krävande att sortera än att jag vänder mig om, hittar rätt kärl och dumpar sopan.

Jösses! Har du en bräda? en stump rundstav och en skruvdragare? Och en färg du gillar,eller kan köpe en pytte burk?
Problem löst!
Ja. Men jag har fortfarande inte tiden och orken. Det finns sjukt många andra saker som är betydligt viktigare att göra. Och egentligen vill jag inte göra ett jäkla skit.

Jag vill ha jackorna på galgar. Den enda som kan funka är den översta, förutom att rostfritt/kromat är fult.
Den här då?

BE001-2_hatthyllekonsol.JPG

Bara att sätta upp två stycken, en rundstav och en skiva ovanpå så kan du både lägga av dig mössor och handskar och hänga upp jackorna på galgar. Kompletterar du även med de här i skivan så har du massor med möjligheter att hänga upp kläder, väskor mm.
BC060.JPG

Ja. Men jag har fortfarande inte tiden och orken. Det finns sjukt många andra saker som är betydligt viktigare att göra. Och egentligen vill jag inte göra ett jäkla skit.
Fast det tar max 10 min och då har du en tillfällig galghängare tills du får tid/ork att göra en bättre och om du låter bli att måla den så är det bara att skruva ur skruven o kast in i brasan.

Den här då?

BE001-2_hatthyllekonsol.JPG

Bara att sätta upp två stycken, en rundstav och en skiva ovanpå så kan du både lägga av dig mössor och handskar och hänga upp jackorna på galgar. Kompletterar du även med de här i skivan så har du massor med möjligheter att hänga upp kläder, väskor mm.
BC060.JPG
Hm, går det verkligen att hänga typ 3 jackor med ryggen mot väggen på den där? Den nedre bågen ser ut att vara lite i vägen.

Har du en trång hall så kanske nått sånt här skulle vara nått? Det borde få plats 3 jackor på galgar på varje sida, ryggen hamnar inåt och du kan hänga tex väskor i mitten, hur lång den blir avgör du ju själv :) Är du dessutom händig som du säger och stör dig på att du inte kan hänga upp dina jackor så tror jag att det hade gått ganska smidigt att göra nått liknande själv. Låt säga att det tar 2 timmar, såga, måla, skruva, och sen hade du haft en punkt att stryka på din lista.

Image.ashx

Jag vet att du inte gillar krom men det kan kanske vara värt 40kr på Jula att få ordning på kläderna,den kan ju bo någon undanskymd senare eller i gästhusgarderoben.
9HAPStX.jpg

Jag har 2 st i min walk in closet

Hm, går det verkligen att hänga typ 3 jackor med ryggen mot väggen på den där? Den nedre bågen ser ut att vara lite i vägen.
Jag hade väggfasta bokhyllor med konsoler som liknade den hängaren. De satt i en hopplös hall men jag kom på att undre bågen kunde användas som extra rockhängare. Så jag hängde dit galgar. Funkade jättebra i många år.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 086
Senast: Sassy
·
Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
1 026
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 888
Senast: Rosett
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar