Mineur
Moderator
Stolarna levererades idag och de är ännu finare i verkligheten! Riktigt sköna att sitta på också. Sjukt nöjd!Jag har av någon anledning fått dille på hederliga gamla pinnstolar till köket. Det finns ju massor av varianter i olika prisklasser, och de jag fastnade för mest (utom Lilla Åland förstås, men SÅ mycket pengar vill jag inte lägga) kostade mer än de flesta andra vilket fick mig att tveka lite. Men så har jag inte riktigt kunnat släppa dem, de har en form som ingen av de billigare alternativen har och jag tycker verkligen att de är så snygga. Så jag bestämde mig för att jag kunde unna mig ett lite dyrare alternativ och slog till! Jag köpte två svarta och två ljusgråa, och tanken är att en vacker dag måla om två av dem så att jag har typ en grå, en svart, en röd och en grön/blå/annan kul färg. Men vi börjar såhär så får vi se hur det känns!
Visa bifogad fil 65609
Vi köpte ett nytt köksbord i samma veva och ser fram emot att få lite mer plats runt köksbordet nu. Vi har ett lite märkligt upplägg nämligen, där matplatsen i köket är som i en liten smyg, så utrymmet är väldigt begränsat. Nuvarande möblemang fick vi med lägenheten och det passar egentligen perfekt, men det är rätt klumpigt och alldeles för stort för våra behov (plats för 7, vi är 2 ). Hoppas att denna lösningen ska funka!