Inkörningspeppning!

Sv: Inkörningspeppning!

Jag håller också på med "operation inkörning":) Tömkör mycket och har med medhjälpare spännt för och skrittat med skacklar. Planen är att fortsätta att tömköra mycket i skog och mark och sen ta hjälp av någon riktigt erfaren när det kommer till spänna för vagn.

nevin skrev:
Bara ramlade in här, och fick syn på din goding! Han är ju så himla fin :love: :love: :love: :love: Lycka till med inkörningen med honom!
:o tackar :D
Ja inkörningen går nog bra, han är så kul att pyssla med så. :love:
Älskar att jobba med unghästar (nåja de flesta då, inte sambons numera 4åring :eek: )

Vad roligt med så varierande hästar! Från åringar till sjuåringar och diverse olika raser :) Låter spännande det här.
Min pålle är på sommarbete nu och har fått paus fram tills min semester börjar.
Hur går det för er andra?
Här är en nytagen bild på henne:
Carrysommarbete06.jpg

(2-årigt halvblod)

Igår hade vi vår 2 åring framför vagn för 3e gången. Det gick jättebra. Nästa onsdag så kör vi igen med vagn, däremellan så är det lite löshoppning och annat smått vi tränar på. Sen är det semester för damen i 2 månader. Målet var att komma i vagn innan sommarlovet och det har vi lyckats med:banana:

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 911
Senast: Ajda
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 539
Senast: Madalitso
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 967
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 160
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?