Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men kan man köpa böcker redan nu utan att man ens är gravid,har inte börjat försöka än heller.Utan bara pratat om det.
Sex kan man ha hur långt in i graviditeten som helst, sålänge det känns bra. Du har väl hört talas om färdknäppen?? (som jag testat vid båda mina graviditeter )
FärdknäppenAldrig hört talas om den
Vad är det?
Poppar upp lite mer frågor ang. barn
När måste man skaffa en försäkring åt dom?
Visst går det att försäkra dom/mig innan man föder?
Vilken hade ni och varför?
Vad skall man köpa för stl. åt dom när dom är nyfödda?
Vi har varsin ganska stor kombibil redan (en volvo 745 och en bmw 525) så jag har svårt attt tro att någon av oss kommer byta bil.Poppar upp många frågor i mitt huvud nu.
Så jag ställer dom till er
Hur ser ni på det där med bil.Köpte ni ny bil för att få plats med barnvagnen?
(Vi har en liten Toyota Corolla med två dörrar)
Så om en barnvagn skall få plats så måste vi nog köpa ny bil
Eller fälla ner sätena i bak
Är bara i v. 9 ännu så vagn känns inte riktigt aktuellt. Det skulle vara "roligt" med en ny och få välja själv, men samtidigt verkar det vara en djungel att välja vad man vill ha så det kanske blir en begagnad för att spara in lite pengar. Ofta är de ju väldigt fina även de begagnade eftersom att de inte verkar användas så mycket... Jag tror jag kommer använda bärsjal ganska mycket.Köpte ni ny eller begagnad barnvagn?
Varför?
Vi bor idag i villa, som vi dock delar med mormor. Vi har 2 rok och räknar med att klara oss på det ett tag till när bebis är liten. Så småningom kommer vi väl ta över hela huset och får då 4 rum och 2 kök. Ombyggnad planeras.Skaffade ni större lägenhet?
Från ? till ?.(storlek)
Har två hästar och de kommer vara kvar i alla väder. Har en tjej som rider ponnyn och så håller jag på att "rida in" henne på storhästen oxå så att han kan få hålla igång lite även om jag blir jättetjock och upptagen.Gjorde ni av er med era djur?
Varför?
Behåll du dina katter. Nog för att det kan vara bra att mota Olle i grind, men att göra sig av med djuren för att det kanske, eventuellt skulle kunna komma allergier... Näh.Jag har två katter som jag älskar väldigt mycket som jag tänker ha kvar,men om det blir allergi eller andra problem så får jag hitta nya hem åt dom.Eller är det dumt?
Så länge det fungerarHur långt in i graviditeten kan man ha samlag?
2 månader innan BF kändes Rasmus huvud väldigt tydligt och då ville inte min sambo mer. Det kändes ungefär som jag hade en hård apelsin i muffenHur länge kunde ni?
Nej, de skulle väl vara om förlossningen startat och killen för med sig någon otäck bakterie med sig in.Finns det risk att man skadar fostret under samlag?
När man villNär måste man skaffa en försäkring åt dom?
JaVisst går det att försäkra dom/mig innan man föder?
Trygg hansa, jag är redan försäkrad där och jag tyckte bäst om dem och deras villkor, ersättningar och sånt.Vilken hade ni och varför?
Beror ju på om man får en bebis som väger 2 kg och har 44 eller om man får en bebis som väger 5 kg och har 62!Vad skall man köpa för stl. åt dom när dom är nyfödda?