Misiaczek
Trådstartare
Jag är medlem i en hundgrupp på fb där vi ofta anordnar hundträffar. Nu har det dock kommit in två hundar från Ungern som jourhemsägarna vill ska vara med på våra hundträffar. Alla verkar så positiva till det och ser fram emot att träffa nykomlingarna. Men jag, som redan är en väldigt nojig matte, tycker inte alls det känns lika lockande att träffa dessa för jag är nämligen jätterädd att de här två hundarna ska bära på "dolda" sjukdomar.. Sen själva synen på att ta hit utländska hundar vill jag inte gå in på i denna tråd. Utan vill mest gärna veta hur ni tänker, om ni hade vågat låta era hundar träffa dessa? Och framförallt om jag överdriver med min rädsla över sjukdomar, eller om de faktiskt kan ha något utöver det "vanliga" som de behandlas för innan de tas hit?
Självklart måste jag inte träffa just dom här hundarna, men iom att de andra hundarna i gruppen kommer träffa dom så skulle det innebära att jag inte vågar träffa någon alls mer ur gruppen och behöva komma med många jobbiga ursäkter till varför jag inte deltar mer (dom flesta är extreemt positiva till hundadoptioner från andra länder och jag skulle faktiskt inte våga uttrycka min åsikt i det hela med risk att bli påhoppad av alla)
Självklart måste jag inte träffa just dom här hundarna, men iom att de andra hundarna i gruppen kommer träffa dom så skulle det innebära att jag inte vågar träffa någon alls mer ur gruppen och behöva komma med många jobbiga ursäkter till varför jag inte deltar mer (dom flesta är extreemt positiva till hundadoptioner från andra länder och jag skulle faktiskt inte våga uttrycka min åsikt i det hela med risk att bli påhoppad av alla)