Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Halloj
Är det nån som har funderat el bestämt sig för att åka över till USA och leta häst. Nu till våren el hösten.
Hur gör ni då?
Helt seriöst alltså.
De är ju guldläge att köpa därifrån då dollarn är såå LÅG.
Letar gör jag själv, fast jag åker inte dit.
Sen tänkte jag be Conny och Marie Nilsson om hjälp att ta hem den för dom litar jag på till 100% och dom har bra kontakter därborta.
Halloj
Är det nån som har funderat el bestämt sig för att åka över till USA och leta häst. Nu till våren el hösten.
Hur gör ni då?
Helt seriöst alltså.
Halloj
Hur gör ni då?
Helt seriöst alltså.
Vet ni vad de värsta var?Oavsett hur man hittar hästen man vill ha ska man vara noga med att ha någon pålitlig människa "over there"...det är väldigt lätt att amerikanarna försöker att blåsa "små obetydliga människor från??? Schweiz?!?!?!?!"
Viktigt med en genomgående veterinärbesiktning av en kvalificerad veterinär (ingen bush vet som säljarna tex rekommenderar). Bra är att göra en fullständig fluoroscope på alla ben, syns det något konstigt där så röntgar man det stället (fluoroscope mkt billigare än typ 200 röntgenplåtar)...
Så absolut bäst om man har en pålitlig kontakt som kan övervaka detta personligen...en seriös människa i branschen kan ju ofta dessutom tala om om ranchen/säljaren har ett gott rykte eller ej!
Vi kanske skulle samåka!
Jag är mest intresserad av avelsston/hingstar samt unghästar givetvis, men jag skulle nog kunna tänka mig att köpa ridhäst osett också, men den måste givetvis gås igenom från alla håll o kanter isåfall.Det är ju überviktigt att man har nån där som man litar på som sköter det hela!
Tycker jag inte om den kan jag alltid sälja den sen vet du
Vet ni vad de värsta var?
Jag har hört att många hästar sprutas med nått bedövningsmedel i svansroten för att dom inte ska slå och vifta med den. Många reininghästar gör dom tydligen de med men även med andra. De är ju Hemskt då vet man ju inte om dom gör de innan man kommer och tittar på dom oxå. De är ju inte så kul att köpa en häst på elitnivå så visar det sig att den är dopad när man kommer hem.