Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej jag har aldrig påstått det däremot är det martha:s "förmodliga" förklaring enligt Citat: Han satt i ledning och började vackla...gick omkull o dog, förmodligen hjärtat eller nån bristning i aorta.
Min teori bygger på att ingen häst som drabbats av detta trauma är stendöd inom fem sec. Det finn flera fall inom travet under senaste året som styrker mitt påstående...
Ska jag länka och visa upp alla dom fallbeskrivningarna i denna tråd...
Personligen tycker jag att om några ska visa respekt för Immenso November i denna tråd så är det väl inte dom som sällan skriver i underforumet trav utan just dom som håller travsporten högt.
Har du någon gång sett en lös häst med sulky efter sig,så förstår nog även du varför man håller ner hästen i de läge.Har själv varit med om de i ett provlopp när en proffstränares häst gick om kull och reste sig.Hästen fick panik och skenade med sulkyn efter sig och slog sönder hela benen.De var ingen vacker syn kan jag säga.Och förresten så vet varken du eller jag om Immenso kunde resa sig över huvud taget!Har du rätt, vilket jag förutsätter att du har eftersom du skriver detta så är det förvånadsvärt att man skulle behöva "hålla ner" den för att den inte skulle resa sig och orsaka ytterligar
Har du någon gång sett en lös häst med sulky efter sig,så förstår nog även du varför man håller ner hästen i de läge.Har själv varit med om de i ett provlopp när en proffstränares häst gick om kull och reste sig.Hästen fick panik och skenade med sulkyn efter sig och slog sönder hela benen.De var ingen vacker syn kan jag säga.Och förresten så vet varken du eller jag om Immenso kunde resa sig över huvud taget!
Tragiskt ,, naturligtvis men långt ifrån så ovanligt som banveterinären försöker påskina (om det nu inte va i direktsändning han tänkte på)
En häst som har dödsryckningar (muskelreflexer) har korta snabba rörelser och vid omedelbart dödsfall så avstannar dessa ryckningar inom loppet av 2 minuter i nedre benen, själva muskelgrupperna kan uppvisa "svaga" sammandragningar upp till hela 40 minuter.
.
Coari - jag fyller på med en fråga
Citerar dig först..
det svarta "skynket" som personalen satte upp framför hästen och detta brukar enligt praxic endast sättas upp i samband med avlivning. Så har i alla fall praxic varit vid dom fem tillfällen jag varit direkt involverad.
Hur kommer det sig att du, som avskyr travet och oss djurplågare, är på plats så många gånger när hästar ska avlivas eller dör?
Bra " TJT", Man kan ju faktiskt undra hur det kommer sig att han/hon varit "DIREKT INVOLVERAD" vid så många tillfällen. Hm
Coari - jag fyller på med en fråga
Citerar dig först..
det svarta "skynket" som personalen satte upp framför hästen och detta brukar enligt praxic endast sättas upp i samband med avlivning. Så har i alla fall praxic varit vid dom fem tillfällen jag varit direkt involverad.
Hur kommer det sig att du, som avskyr travet och oss djurplågare, är på plats så många gånger när hästar ska avlivas eller dör?
Sluta med ditt respekt för tråden,vem var de som började förstöra den!?
Var du där,vet du att hästen levde i minst 5 min efter fallet,är du utbildad veterinär efter som du på står att veterinären på banan står och snackar skit i intervjun??