Sv: Immenso November
Så du menar att i samma ögonblick som hästen gick omkull så skulle dom som var på plats veta att det var just aortan som brast och inget annat fel på hästen? Som svalt tungan m.m.
Det är en ren reflex att hålla ner hästen när den går omkull. Har du själv varit med när en häst har dött knall och fall?
Har du rätt, vilket jag förutsätter att du har eftersom du skriver detta så är det förvånadsvärt att man skulle behöva "hålla ner" den för att den inte skulle resa sig och orsaka ytterligare skada.
Bristning i (som du skriver) hjärta eller i aorta leder ofelbart till omedelbar död utan möjlighet att den (ens i dödsreflexer) reser sig igen.
Jag är imponerad av alla som försöker dölja verkligheten och vrida och vända focus.
Påminner mig om Leif GW Persson:s uttalande i "Linda fallet."
Citat: Han berättar att mördare ofta använder sig av media för att ta kontroll över situationen och rikta polisens uppmärksamhet åt annat håll. Och om de lyckas hålla masken är chansen god att de slipper undan.
– Om de bara kan hålla käften och hålla sig hemma är chanserna stora att klara sig.
Tänkvärda ord är det,,,
Så du menar att i samma ögonblick som hästen gick omkull så skulle dom som var på plats veta att det var just aortan som brast och inget annat fel på hästen? Som svalt tungan m.m.
Det är en ren reflex att hålla ner hästen när den går omkull. Har du själv varit med när en häst har dött knall och fall?