Sv: Idag blev jag MORMOR
Hur gammal var du när du fick barn?
(när man inte orkar matte)
Hur gammal var du när du fick barn?
(när man inte orkar matte)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja ser man kvinnor som det svagare könet blir det lätt så... Å det sprider sig som bekant. För nu tycker "alla" det. Man kan ju välja att se på det från en annan vinkel o gå emot allt vad "alla säger och alla studier visar". Så blir man nog en mycket positivare person samt mer framgångsrik inom vad man valt. Man får väl kämpa lite och sluta snöa in sig på "det är bara för jag/hon är tjej". Visserligen en lätt bortförklaring när ingen annan passar...
Ja tänk vad söt hon kommer bli i en rosa klänning, precis lika söt som i jeans och blå t-shirt
Snälla, feminism handlar inte om kläders färg eller lurviga ben och utan bh, det handlar om viktiga saker, hur kan ni dra ner något så viktigt till en sådan låg nivå
Jag ser inte kvinnor som det svagare könet, men jag är plågsamt medveten om att det är en vanlig uppfattning. Eftersom den påverkar även mig så gör den mig extra irriterad.
För övrigt har jag fått höra att en av anledningarna till att jag fick vara kvar på mitt jobb när många övriga chefer fick gå var att "Du är ju tjej, och nu i de här tuffa tiderna behöver vi någon som kan bry sig om de anställda. Du vet, fråga hur det är och sånt." Den tanken var uppenbarligen inte baserad på att styrelsegubben i fråga hade någon koll på min personlighet. Var det en omhändertagare de ville ha så borde de ha sparat någon av de två snälla killcheferna... men de fanns nog bara i min fantasi.
haha men fakeblonde, du är ju så jäkla tahandomig, det fattar du väl?
höhö.
angående färgerna: fan vad roliga ni är som skriver att "ååh vad töntigt att bli upprörd över en färg", det är ju liksom ni som sitter och håller rosa och småflickor i ett järngrepp. om nu färgen inte är så viktig, varför är det liksom det första man nämner? "ohoo äntligen kan jag köpa rosa strumpor eftersom jag vet vad det blev"
Feminism handlar om att det inte måste vara självklart att "Flicka=rosa".
Att både flickor och pojkar ska kunna ha alla kläder i alla färger som helst, som föräldrarna tycker är snygga.
Det börjar tidigt, men det ses som så naturligt att många inte ens anar att de är fast i ett mönster som fortsätter genom livet och gör att könen får olika värde och valmöjligheter.
Därför är det viktigt för mig att ifrågasätta den "naturliga" kopplingen mellan flickor och rosa, som förkläds i att "man ska ju köpa vad man VILL, och jag vill köpa ROSA".
haha men fakeblonde, du är ju så jäkla tahandomig, det fattar du väl?
höhö.
angående färgerna: fan vad roliga ni är som skriver att "ååh vad töntigt att bli upprörd över en färg", det är ju liksom ni som sitter och håller rosa och småflickor i ett järngrepp. om nu färgen inte är så viktig, varför är det liksom det första man nämner? "ohoo äntligen kan jag köpa rosa strumpor eftersom jag vet vad det blev"
Grattis!!
Tycker det är löjligt att det direkt ska ifrågasättas så fort man ska klä en flicka i rosa.
Om jag får dotter kommer jag bara köpa rosa & andra flickiga kläder, det är ju en grej som är roligt med att ha en dotter.
Pojkkläder är oerhört tråkiga med trista färger, mest blått, om man har tur finns det i brunt eller grönt, men hur kul är det?
Jag är tjej, gillar rosa & shopping, & det står jag för.
Uh, vem har sagt att man bara köper rosa? Jag tycker färgdiskussionen är skitlöjlig, men jag har BÅDE rosa och rött och brunt och blått och u name it till min flicka. Om jag VÄGRAR köpa rosa, är det inte då man är besatt av färgen?
Jag ser inte kvinnor som det svagare könet, men jag är plågsamt medveten om att det är en vanlig uppfattning. Eftersom den påverkar även mig så gör den mig extra irriterad.
För övrigt har jag fått höra att en av anledningarna till att jag fick vara kvar på mitt jobb när många övriga chefer fick gå var att "Du är ju tjej, och nu i de här tuffa tiderna behöver vi någon som kan bry sig om de anställda. Du vet, fråga hur det är och sånt." Den tanken var uppenbarligen inte baserad på att styrelsegubben i fråga hade någon koll på min personlighet. Var det en omhändertagare de ville ha så borde de ha sparat någon av de två snälla killcheferna... men de fanns nog bara i min fantasi.
Uh, vem har sagt att man bara köper rosa? Jag tycker färgdiskussionen är skitlöjlig, men jag har BÅDE rosa och rött och brunt och blått och u name it till min flicka. Om jag VÄGRAR köpa rosa, är det inte då man är besatt av färgen?
Gah, lite rörigt, jag ville egentligen säga att många väntar med de rosa plaggen för att om det är en pojke vill de inte ha det, men med en tjej spelar det ingen roll.
Eller så hade han svårt o uttrycka sig och tyckte att det lät snällt
Grattis! Vad roligt
Jag hoppas att jag kan titulera mej farmor när jag närmar mej din ålder
Kl
Rosa, röda, lila eller blå, vad spelar det för roll?
Det är ju inte i klädernas färg det sitter hur man blir som människa.
Jag tycker att vi låter mormor köpa massor av rosa bilar till den lilla, så kanske alla blir nöjda
Feminism handlar knappast om ifall man hade rosa kläder som bebis, det handlar om lika rätt för alla.
Då är den naturliga följdfrågan ifall han i ett försök att vara snäll mot en manlig chef i samma situation hade sagt samma sak. Det kommer vi aldrig att få veta, men jag betvivlar det starkt.
Pojkkläder är oerhört tråkiga med trista färger, mest blått, om man har tur finns det i brunt eller grönt, men hur kul är det?
Ja ser man kvinnor som det svagare könet blir det lätt så... Å det sprider sig som bekant. För nu tycker "alla" det. Man kan ju välja att se på det från en annan vinkel o gå emot allt vad "alla säger och alla studier visar". Så blir man nog en mycket positivare person samt mer framgångsrik inom vad man valt. Man får väl kämpa lite och sluta snöa in sig på "det är bara för jag/hon är tjej". Visserligen en lätt bortförklaring när ingen annan passar...
Möjligt! Det kommer aldrig bli samma sak att vara kille som tjej o tvärtom. Det är många andra skillnader än kroppsdelar, det är inte så mycket man kan göra. Men vill man gå och irritera sig på det (jag vet hur anti man blir ju mer man tänker på en viss sak ) får man ju göra det. Men usch, jag blir i alla fall en mycket olyckligare människa av att gå och störa mig på saker som aldrig kommer att ändras.
Möjligt! Det kommer aldrig bli samma sak att vara kille som tjej o tvärtom. Det är många andra skillnader än kroppsdelar, det är inte så mycket man kan göra. Men vill man gå och irritera sig på det (jag vet hur anti man blir ju mer man tänker på en viss sak ) får man ju göra det. Men usch, jag blir i alla fall en mycket olyckligare människa av att gå och störa mig på saker som aldrig kommer att ändras.