Sv: Idag blev jag MORMOR
Men varför i hela friden skulle de inte kunnas ändras?
DET är väl uppgivet och deprimerande om något - "jaha, så är det bara, svarta kommer alltid att diskrimineras och ha mindre makt och möjligheter, det kommer aldrig att ändras". Nä, lite mer optimism om samhällets möjligheter kan man nog ha, tycker jag.
Om fakeblondes chef har så svårt att uttrycka sig att det han säger inte har något samband med vad han menar så låter det som att är psykotisk, och i så fall borde han vara intagen för vård, inte jobba?
Möjligt! Det kommer aldrig bli samma sak att vara kille som tjej o tvärtom. Det är många andra skillnader än kroppsdelar, det är inte så mycket man kan göra. Men vill man gå och irritera sig på det (jag vet hur anti man blir ju mer man tänker på en viss sak ) får man ju göra det. Men usch, jag blir i alla fall en mycket olyckligare människa av att gå och störa mig på saker som aldrig kommer att ändras.
Men varför i hela friden skulle de inte kunnas ändras?
DET är väl uppgivet och deprimerande om något - "jaha, så är det bara, svarta kommer alltid att diskrimineras och ha mindre makt och möjligheter, det kommer aldrig att ändras". Nä, lite mer optimism om samhällets möjligheter kan man nog ha, tycker jag.
Om fakeblondes chef har så svårt att uttrycka sig att det han säger inte har något samband med vad han menar så låter det som att är psykotisk, och i så fall borde han vara intagen för vård, inte jobba?