Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som jag tolkade första inlägget var det skrivet för att provocera......
"nu ska jag köpa ROSA kläder" typ som: sug på den feminister!
Då tolkade vi lika.Som jag tolkade första inlägget var det skrivet för att provocera......
"nu ska jag köpa ROSA kläder" typ som: sug på den feminister!
....
Tänk vad olika man kan tolka det! Jag tolkade det som att nu äntligen vet hon om det var en hon eller han som bodde i magen och att hon nu kan köpa något som verkligen är till just detta barn hon nu får lära känna istället för "till bebisen i magen"
Precis så tolkade jag det också - innan visste hon inte vad hon skulle köpa, men nu när hon vet att det är en flicka så är valet solklart: klart tjejen ska ha rosa redan från födseln! Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli...
Tänk vad olika man kan tolka det! Jag tolkade det som att nu äntligen vet hon om det var en hon eller han som bodde i magen och att hon nu kan köpa något som verkligen är till just detta barn hon nu får lära känna istället för "till bebisen i magen"
Varför då? Med tanke på att TS barnbarn är en blivande kvinna så kanske det vore trevlig för att motverka hennes framtida underläge i... det mesta.
Ja ser man kvinnor som det svagare könet blir det lätt så... Å det sprider sig som bekant. För nu tycker "alla" det. Man kan ju välja att se på det från en annan vinkel o gå emot allt vad "alla säger och alla studier visar". Så blir man nog en mycket positivare person samt mer framgångsrik inom vad man valt. Man får väl kämpa lite och sluta snöa in sig på "det är bara för jag/hon är tjej". Visserligen en lätt bortförklaring när ingen annan passar...
Snälla, feminism handlar inte om kläders färg eller lurviga ben och utan bh, det handlar om viktiga saker, hur kan ni dra ner något så viktigt till en sådan låg nivå