Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.

Nu har jag varit jätte dum i huvudet och äcklig och konstig och allt sånt jävla jobbigt men har fått medicin nu iallafall så kommer väl bli skit trött om ett tag. Men har iallafall M ett litet tag till nu :heart
Men tänker skriva om det som blev men VARNING att det är både skit äckligt och dåligt och läs BARA ifall ni inte blir på verkade av massa neggativa och dåliga och äckliga saker! Och skriver några saker med vit text om det går så ni inte råkar se det ifall ni inte säkert vill.
Men ja kp frågade en sak som jag inte kan skriva. Alltså hon sa ett ord i frågan som inte går. Iallafall så kunde jag inte svara och blev jobbigt så vi släppte det liksom. Men det släppte inte i mitt huvud så först var det bara typ nej nej nej nej helatiden for jag ville inte börja tänka. Men sen efter hon gick så kunde jag ändå inte stå mot så var det typ som det var en film i huvudet som jag inte kunde stänga av. Så det var typ som jag hörde saker från äckel händelsen så kunde typ höra saker som han sa som att han sa det nu.
Och sen dethär blir skit äckligt men det var typ som jag kunde höra ljuden som han gjorde typ hur han andades och som stönade eller hur man ska säga som att allt sånt spelades upp. Och typ överallt som jag VET att han rörde så kändes det som det var nåt äckel på mig som inte gick att ta bort men typ som jag fick panik så tillexempel rumpan och brösten och snippan kändes som jag behövde typ skära bort bara för det skulle inte kännas så jääävla äckligt. Och dethär går inte att förklara men typ allt som är med munnen så prata äta borsta tänderna allt sånt. Så är det som ALLT sånt också triggar äckel minnen och att jag kan typ inte använda munnen utan att jag mår skit illa. Så hade jätte ont i magen och mådde illa och allt sånt så tillslut fick jag en jätte stark panik attack och kunde inte andas och spydde och sånt äckel.
Och blir så jävla trött på migsjälv för jag vill INTE vara såhär. Och vill inte veta massa hur man är efter trauma för jag vill inte ha varit med om nåt sånt och vill inte tänka på det ALLS. Utan jag vill bara trycka bort alla såna minnen och ALDRIG släppa fram dom men ALLT på minner ju om det också. Så bara hatar hatar hatar HATAR allt med det och migsjälv och min kropp och allt sånt jävla äckel. Och ingen behöver skriva nåt om att jag inte är äcklig för det ändrar ändå inte att det KÄNNS så som jag är så jävla äcklig så jag vill typ skära bort allt som kan ha med såna saker att göra. För jag kommer ju aldrig ändå känna mig typ nöjd och trygg med denhär äckliga kroppen och känns som jag ALLTID har typ hans spår i mig. Och den äckel kroppen ska jag vara snäll mot liksom och upp skatta men jag vill inte att NÅN ska upp skatta den alls och bara får panik att jag MÅSTE ha denhär kroppen och denhär historian liksom FÖRALLTID. Så jävla jävla jävla äckligt.
Det är så enormt orättvist att du skulle behöva råka ut för det här fruktansvärda som det aset utsatte dig för. Och att du ska behöva gå igenom det här lidandet. När man är 15 år ska man inte behövt uppleva sån smärta och sånt svek av en vuxen.
Jag förstår att det satt djupa spår! Och jag beklagar att du blivit bestulen på en tid då du borde fått vara ”barn/ung tonåring” och liksom vara mer omedveten om sånt här. ❤️
Hoppas M iaf kan ge lite tröst! ❤️

Åh som du får kämpa med så mycket skit. Jag skulle önska att jag kunde ta en del av din smärta. Hoppas du får sova inatt. 🐾 Och drömma om alla dina djurvänner. Vackra drömmar.

Åh, lilla vän. Jag tycker så hemskt synd om dig! :( Får vi åtminstonde skriva att du inte är dum i huvudet?

Jag vet att det inte känns så överhuvudtaget just nu, men det GÅR att få bort dessa äckelkänslor. Snart skulle ni väl göra en plan på vad för typ av hjälp och terapi du ska få framöver? Jag hoppast verkligen du kan få en massa bra hjälp och lära dig nya verktyg som kan göra så du mår bättre.

Håller tummarna för att du får sova ordentligt i natt med, och att det känns lite bättre imorgon. :heart Du är otroligt tuff och stark som kunde prata lite med kp åtminstonde.
Ja det ska vara ett möte på tisdag och tror det är då det ska bestämmas liksom vad som ska hända och så. Men jag kommer ju inte kunna be arbeta dendär saken om jag inte kan prata om det alls och bara mår sämre när jag försöker så det känns inte som det kommer gå att lösa det liksom.

Det är så enormt orättvist att du skulle behöva råka ut för det här fruktansvärda som det aset utsatte dig för. Och att du ska behöva gå igenom det här lidandet. När man är 15 år ska man inte behövt uppleva sån smärta och sånt svek av en vuxen.
Jag förstår att det satt djupa spår! Och jag beklagar att du blivit bestulen på en tid då du borde fått vara ”barn/ung tonåring” och liksom vara mer omedveten om sånt här. ❤️
Hoppas M iaf kan ge lite tröst! ❤️
Ja alltså det är det som känns också att jag vet inget jag gjorde för det skulle hända. Alltså vet ju vad han sa om hur jag såg ut och gjorde och så men även ifall det var en andledning för han så gjorde jag INGET med flit för att han eller NÅN skulle få såna tankar. Så det känns jätte jobbigt och orätt vist att jag har alla dom här tankarna och känslorna och allt sånt som är skit jobbigt för nånting som jag inte ens ville alls.

Nu har jag redan varit vaken i typ en timme och det är ingen mening att försöka sova mera. Så vill bara att det ska bli senare så själva dagen börjar så det iallafall finns nånting att göra.
Men iallafall så drömde jag inte nån jobbig dröm inatt iallafall så även fast jag vaknade tidigt så var det ändå okej efter jag äntligen somnade.
Men känns bara som jag är så trött på allt och inte orkar hålla på med allt. Så jag borde inte vara här ifall jag ändå egentligen har typ gett upp redan.
Och har börjat ha en jätte dålig och konstig tanke om en sak som jag inte kan skriva men det är en sak som jag vet att jag inte borde göra men ändå känns det som jag typ vill göra det. Men vet att det är skit dumt men kan inte berätta det för nån heller. Så känner mig jätte störd för det också.

Nu har jag redan varit vaken i typ en timme och det är ingen mening att försöka sova mera. Så vill bara att det ska bli senare så själva dagen börjar så det iallafall finns nånting att göra.
Men iallafall så drömde jag inte nån jobbig dröm inatt iallafall så även fast jag vaknade tidigt så var det ändå okej efter jag äntligen somnade.
Men känns bara som jag är så trött på allt och inte orkar hålla på med allt. Så jag borde inte vara här ifall jag ändå egentligen har typ gett upp redan.
Och har börjat ha en jätte dålig och konstig tanke om en sak som jag inte kan skriva men det är en sak som jag vet att jag inte borde göra men ändå känns det som jag typ vill göra det. Men vet att det är skit dumt men kan inte berätta det för nån heller. Så känner mig jätte störd för det också.

God morgon!

Vad skönt att du slapp mardrömmar i natt iaf men låter skitjobbigt att vakna så tidigt, jag är bara vaken nu för att min hund behövde gå ut, annars har jag tvärtom problem och sover för länge.

Jag ska spela lite mobilspel och lyssna på ljudbok tills jag kan somna om. Lyssnar alltid på den engelska inspelningen av första Harry Potter boken när jag ska försöka sova, det är lagom intressant men samtidigt kan jag historien så gör ingenting om jag somnar.

Brukar du spela något mobilspel? Just nu spelar jag Manor Matters, går typ ut på att man ska renovera ett gammalt hus men är mest dom små spelen jag gillar. Spelar även spindelharpan ibland och förrut spelade jag ett som heter Dot.

Låter jättejobbigt med den dåliga tanken. Du kanske kan försöka rita av den och sen förstöra bilden om du inte vill att nån ska se den? Eller försöka skriva ner för bara dig själv bara för att få ut det ur huvudet.

Hoppas du kan hålla i tills det börjar hända mer där du bor och att du får en bra dag sen. ❤️

Ja alltså det är det som känns också att jag vet inget jag gjorde för det skulle hända. Alltså vet ju vad han sa om hur jag såg ut och gjorde och så men även ifall det var en andledning för han så gjorde jag INGET med flit för att han eller NÅN skulle få såna tankar. Så det känns jätte jobbigt och orätt vist att jag har alla dom här tankarna och känslorna och allt sånt som är skit jobbigt för nånting som jag inte ens ville alls.
Du gjorde ingenting. Han är ett slemmigt as och tog tillfället när du var där. Du hade otur och råkade vara på fel plats vilket du inte kunde göra något åt.
Ta hand om dig <3

God morgon!

Vad skönt att du slapp mardrömmar i natt iaf men låter skitjobbigt att vakna så tidigt, jag är bara vaken nu för att min hund behövde gå ut, annars har jag tvärtom problem och sover för länge.

Jag ska spela lite mobilspel och lyssna på ljudbok tills jag kan somna om. Lyssnar alltid på den engelska inspelningen av första Harry Potter boken när jag ska försöka sova, det är lagom intressant men samtidigt kan jag historien så gör ingenting om jag somnar.

Brukar du spela något mobilspel? Just nu spelar jag Manor Matters, går typ ut på att man ska renovera ett gammalt hus men är mest dom små spelen jag gillar. Spelar även spindelharpan ibland och förrut spelade jag ett som heter Dot.

Låter jättejobbigt med den dåliga tanken. Du kanske kan försöka rita av den och sen förstöra bilden om du inte vill att nån ska se den? Eller försöka skriva ner för bara dig själv bara för att få ut det ur huvudet.

Hoppas du kan hålla i tills det börjar hända mer där du bor och att du får en bra dag sen. ❤️
Jag spelar typ inget mobil spel för jag tycker oftast det är bättre att göra nåt annat typ rita eller sånt som liksom inte är att bara titta på telefonen.
Och om den dåliga tanken så ja kanske kan skriva och få ut den liksom. Så kan iallafall testa det.

Du gjorde ingenting. Han är ett slemmigt as och tog tillfället när du var där. Du hade otur och råkade vara på fel plats vilket du inte kunde göra något åt.
Ta hand om dig :heart
Det är det som jag inte kan liksom bara tänka att okej det bara råkade hända mig fast det inte fanns nån andledning. Utan jag måste liksom ha nån andledning till det så jag vet VARFÖR. Kan inte förklara så bra men typ att om jag tänker att det bara råkade bli så och fanns INGET jag kunde gjort annat så det inte hade hänt så finns det inget sätt att iallafall göra så det inte är så stor risk att det händer nåt sånt igen. Så typ att antingen så kunde jag gjort NÅNTING annat eller inte gjort eller sett ut på nåt sätt. Och isåfall kan man iallafall ha lite kontroll så inget sånt händer igen. Eller så spelar det ingen roll alls nånting vad jag gjorde och isåfall går det inte att göra nåt så nån sån sak inte händer igen och då går det ännu mindre att lita på nån och allt sånt.

Det är det som jag inte kan liksom bara tänka att okej det bara råkade hända mig fast det inte fanns nån andledning. Utan jag måste liksom ha nån andledning till det så jag vet VARFÖR. Kan inte förklara så bra men typ att om jag tänker att det bara råkade bli så och fanns INGET jag kunde gjort annat så det inte hade hänt så finns det inget sätt att iallafall göra så det inte är så stor risk att det händer nåt sånt igen. Så typ att antingen så kunde jag gjort NÅNTING annat eller inte gjort eller sett ut på nåt sätt. Och isåfall kan man iallafall ha lite kontroll så inget sånt händer igen. Eller så spelar det ingen roll alls nånting vad jag gjorde och isåfall går det inte att göra nåt så nån sån sak inte händer igen och då går det ännu mindre att lita på nån och allt sånt.
Jag förstår dig precis. Problemet är att den enda förklaringen är att han är en ren skitstövel och tyvärr är inte sådana födda med ett märke i pannan där det står "Varning jag är en farlig idiot".
Herregud du ska inte behöva fundera på sånt här du ska fundera på nästa träning med hästen eller vad du ska söka för gymnasium. Du ska inte behöva fundera på äckliga gubbar som är på en mental nivå i paritet med mina tuppar.
Ta hand om dig <3

God morgon @EmmaFilippa ! Skönt att du inte hade några mardrömmar i natt. Angående det med att bearbeta så kan man börja med att prata om enklere saker och bearbeta dom, tills man är redo att ta tag i det svåra. Och då kanske bara skriva eller rita som du gör så bra. Det låter som en bra idé att skriva om det dåliga du tänker på nu med.

Hoppast det känns bättre nu som det börjar bli dag och inte natt. Jobbar M i dag?

Jag tror att de flesta av oss fungerar så att vi "måste" hitta en orsak /en förklaring till hemska saker som sker. Mycket av samma anledning som du nämner, hur ska vi annars kunna undvika det igen? Men sanningen är ju tyvärr att vissa saker kan vi inte själva påverka. Cancer, en älg som hoppar fram framför bilen eller att någon begår ett brott mot oss. 😔

Tror du att du kan försöka lägga förklaringen/ orsaken hos äcklet istället för hos dig själv?

Jag förstår dig precis. Problemet är att den enda förklaringen är att han är en ren skitstövel och tyvärr är inte sådana födda med ett märke i pannan där det står "Varning jag är en farlig idiot".
Herregud du ska inte behöva fundera på sånt här du ska fundera på nästa träning med hästen eller vad du ska söka för gymnasium. Du ska inte behöva fundera på äckliga gubbar som är på en mental nivå i paritet med mina tuppar.
Ta hand om dig :heart
Nej så då kan man egentligen inte lita på nån för man vet ALDRIG om den kan bara få lust att göra nåt dumt heltplötsligt.

God morgon @EmmaFilippa ! Skönt att du inte hade några mardrömmar i natt. Angående det med att bearbeta så kan man börja med att prata om enklere saker och bearbeta dom, tills man är redo att ta tag i det svåra. Och då kanske bara skriva eller rita som du gör så bra. Det låter som en bra idé att skriva om det dåliga du tänker på nu med.

Hoppast det känns bättre nu som det börjar bli dag och inte natt. Jobbar M i dag?
Ja kp och M jobbar i eftermiddag och ikväll idag också och sen är dom lediga torsdag fredag. Så vill iallafall försöka vara med M så mycket som det går idag! Och skulle vilja få gå på promenad men kommer nog inte klara maten så bra så jag får det.

Jag tror att de flesta av oss fungerar så att vi "måste" hitta en orsak /en förklaring till hemska saker som sker. Mycket av samma anledning som du nämner, hur ska vi annars kunna undvika det igen? Men sanningen är ju tyvärr att vissa saker kan vi inte själva påverka. Cancer, en älg som hoppar fram framför bilen eller att någon begår ett brott mot oss. 😔

Tror du att du kan försöka lägga förklaringen/ orsaken hos äcklet istället för hos dig själv?
Det är det som är så jävla jobbigt ifall man INTE kan på verka det alls för då kan man aldrig vara säker på att nån går att lita på heller. För även om nån verkar jätte snäll så kanske den inte är det helt plötsligt.
Så därför också som det känns som det BORDE vara nånting med mig liksom. För annars om det är nån man har känt hela livet så bara heltplötsligt är den ett äckel. Så måste det ju vara nån andledning iallafall att den inte var det förut.

De allra allra flesta människorna är snälla och vi är flockdjur. För att kunna överleva mer än fysiskt så måste vi ha en flock vi litar på. Så Jo jag tycker att du ska tro på människor som visar att de är snälla.
Ja fast så gör man det och sen bara heltplötsligt en dag så är den inte snäll längre. Då är ju enda sättet att inte ha den risken att man inte kan lita på nån alls.

Ja fast så gör man det och sen bara heltplötsligt en dag så är den inte snäll längre. Då är ju enda sättet att inte ha den risken att man inte kan lita på nån alls.

Eller så kanske man kan lära sig självförsvar? Min kompis som jobbar i polisen kan brotta ner stora, starka män trots att hon bara är en tjej på under 60 kg...

Tror du att du skulle känna dig säkrare om du fick lära något sådant?

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 023
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: LiviaFilippa
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 055
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar