Varför lägga fram ett alternativ som alla förutom SD själva kommer rösta emot?Han ska lägga fram Jimmie som sista alternative för då blir det extra val.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför lägga fram ett alternativ som alla förutom SD själva kommer rösta emot?Han ska lägga fram Jimmie som sista alternative för då blir det extra val.
Ja se hur Lövet behandlade MP. Kommer o bli likadant med nån annan som sätter sig i Lövets knäTror också att det kommer utmynna i detta. C och L tar hellre en kort och intensiv svekdebatt nu och rider ut stormen än sätter sig i en regering med S som kommer äta upp dem under flera år.
Därför att då blir det extra valVarför lägga fram ett alternativ som alla förutom SD själva kommer rösta emot?
Ja, men det är ju inte talmannens mål?Därför att då blir det extra val
Det är enda sätte att visa på att han har tröttnat på sandlådanJa, men det är ju inte talmannens mål?
Där jag växte upp har det varit två mord med pistol på sista två åren.Så för att vi nu har lika många mord som 1990 (ca 120 per år) så behöver vi plötsligt enormt mycket mer pengar till polisen?
Förra året hade vi 19741 poliser i tjänst.
1990 hade vi runt 15000 poliser i tjänst.
Förra året var det alltså 30% fler poliser i tjänst och samma antal mord.
Hur illa var det inte då när du växte upp?
Han ska lägga fram Jimmie som sista alternative för då blir det extra val.
Det må gälla de sk. passionsmorden eller fyllemorden. Men en starkare polis presens i kombination med ett starkare juridisk läge för dessa poliser o åklagare skulle med stor sannolikhet påverka antalet skjutningar eller hur?
Har ni inte huvudvärkstabletter i sjukvårdsskåpet på ditt jobb? Det trodde jag att alla arbetsplatser har.Om man nu ska utveckla detta med mensskydd på jobbet. Varför inte ha gratis värktabletter också - för de som ofta har huvudvärk, eller mensvärk eller värk under ägglossning. Gratis pollenallergitabletter på våren/sommaren? Gratis lypsyl och handkräm nu under vinterhalvåret vore bra också. Själv är jag torr som fnöske om både läppar som händer. Orättvist att jag måste ta med mig egna prylar
Nä, men seriöst. Mensskydd på jobbet känns ju verkligen som en stor fråga, eller inte. Är det sådant en hel myndighet ska sysselsätta sig med så håller jag med om att skiten kan läggas ner, helst igår. De pengarna kan nog lätt läggas på vettigare saker.
Edit: sorry mod, såg ditt inlägg om OT för sent.
Har ni inte huvudvärkstabletter i sjukvårdsskåpet på ditt jobb? Det trodde jag att alla arbetsplatser har.
Men är du redo att avfärda en hel myndighet på vad enstaka, anonyma personer med uppenbart extrem agenda skriver på ett forum?
Ja, och framför allt från S. Som därmed skulle krympa en del - lite oklart vilka konsekvenser det skulle få.Jag antar att jag skulle rösta på MP (igen) och pratade med några som röstat på S men tänkte byta till MP för att de inte ska åka ur. Gissar att MP skulle få en del sådana röster.
Ja, och antagligen inte så dumt agerat i så fall.Han ska lägga fram Jimmie som sista alternative för då blir det extra val.
S lär ju fortfarande vara största parti.Ja, och framför allt från S. Som därmed skulle krympa en del - lite oklart vilka konsekvenser det skulle få.
Har ni inte huvudvärkstabletter i sjukvårdsskåpet på ditt jobb? Det trodde jag att alla arbetsplatser har.
Men är du redo att avfärda en hel myndighet på vad enstaka, anonyma personer med uppenbart extrem agenda skriver på ett forum?
Frågan är med hur stor marginal.S lär ju fortfarande vara största parti.
Det är väl egentligen inte heller så intressant för regeringsfrågan. SD/M/KD kommer ju inte få majoritet som det ser ut nu.Den intressantaste frågan handlar eventuellt enbart om hur SDs väljarstöd förändras.
Om man nu ska utveckla detta med mensskydd på jobbet. Varför inte ha gratis värktabletter också - för de som ofta har huvudvärk, eller mensvärk eller värk under ägglossning. Gratis pollenallergitabletter på våren/sommaren? Gratis lypsyl och handkräm nu under vinterhalvåret vore bra också. Själv är jag torr som fnöske om både läppar som händer. Orättvist att jag måste ta med mig egna prylar![]()
Tror du att socialbidragstagare har råd att köpa nya kläder?
Dom är ju störst idag men ändå blir dom bort röstade.S lär ju fortfarande vara största parti.
Det är väl egentligen inte heller så intressant för regeringsfrågan. SD/M/KD kommer ju inte få majoritet som det ser ut nu.
Inom blocken kan det ju vara intressant mellan M/KD och C/L.