Husköps-tråden! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är grymt avis på er som redan har nått kontraktskrivning och besiktning! Vi letar gård för fullt, men tycker utbudet är dåligt i nuläget. Vi ska titta på två gårdar nästa vecka. Det skiljer en miljon i pris på dem eftersom den ena ligger två mil utanför Malmö och den andra ligger utanför en håla. Ska bli jättekul. Jag är den stora skeptikern och den negativa, så jag måste riva ner sambons luftslott titt som tätt, men denna gången känns allt mycket mer realistiskt och inte lika mycket luftslott.

Håller tummarna @McFlurry !!
När vi var på andra visningen på senaste kom det fram en hel del fel i källaren då vi hade med oss svärfar och därför gick vi inte vidare, och tur var väl det för nu har vi nog hittat något ännu bättre :love Visning i helgen men jag har redan flyttat in hahha :D Men som innan är man ju rädd för allt för hetsig budgivning och att man måste stanna fast man inte vill!

Vi fick nyklarna i måndags och flyttar in imorgon :) Lite trist bara, gamla ägaren har lämnat kvar lite grejer... men han ska komma förbi på söndag eller måndag, och då får han ta med sig allt som han lämnat...!

Besiktningen avklarad - det var ungefär som vi förväntade oss men taket var i bättre skick än vi trodde så det var ju trevligt :D Ägaren gick runt med oss i alla utebyggnaderna och berättade om allt så det kändes också bra. Vi kunde tom få tillgång till huset innan vi tar över det på pappret om vi ville renovera nått för de som bor där nu flyttar ut två månader innan vi flyttar in.

Så i eftermiddag blir kontraktsskrivning!

Vi fick nyklarna i måndags och flyttar in imorgon :) Lite trist bara, gamla ägaren har lämnat kvar lite grejer... men han ska komma förbi på söndag eller måndag, och då får han ta med sig allt som han lämnat...!

Men vad knepigt - hur blir det med flyttstädningen då?

Besiktningen avklarad - det var ungefär som vi förväntade oss men taket var i bättre skick än vi trodde så det var ju trevligt :D Ägaren gick runt med oss i alla utebyggnaderna och berättade om allt så det kändes också bra. Vi kunde tom få tillgång till huset innan vi tar över det på pappret om vi ville renovera nått för de som bor där nu flyttar ut två månader innan vi flyttar in.

Så i eftermiddag blir kontraktsskrivning!
Oj, Oj!! :up: Hur känns det nu då? Eller har ni inte förstått det ännu?? :p

Jag blir avundsjuk! Vill också ha ett hus nu:angel:

När jag flyttade in i min lägenhet låg det en pizza i ugnen. :-)

:wtf:

Åh fyfan.

Själv är jag väldigt glad över att tillträdet på vårt gamla hus blev så snabbt som två veckor efter kontraktskrivning och att jag lyckades åka till Skåne och mitt fölande sto så städning fick de andra sköta. Men nån pizza i ugnen lär inte ha varit kvar...

• Gilla
Reactions: via
Själv är jag väldigt glad över att tillträdet på vårt gamla hus blev så snabbt som två veckor efter kontraktskrivning och att jag lyckades åka till Skåne och mitt fölande sto så städning fick de andra sköta. Men nån pizza i ugnen lär inte ha varit kvar...

Haha!

Men ska man ändå renovera så kan man faktiskt avtala bort flyttstädningen. När vi köpte vårt hus förra året betalade de förra ägarna oss vad de annars hade betalt till städfirman, så kunde vi lägga det på en fin gräsklippare istället ;) Det var ingen mening att någon skulle stå och skrubba det gammla badrummet som vi ändå rev ut det första vi gjorde liksom.

Men vad knepigt - hur blir det med flyttstädningen då?

Flyttstädning är gjort... men det är lite smustigt på veranden/uterummet. Men då är frågan, ska man ta det med honom eller låta det bero, det är inte så mycket och vi ska ändå göra om där, det kommer bli skitigt ganska snart igen. Hade det varit så att han inte hade varit kvar i området (han äger hästgården ett stenkast från oss, samt all mark runt om som vi ska köpa i framtiden), så hade jag sagt till. Men enklast är ju att låta det bero, bättre att komma överens med grannarna än att gnälla över lite skit. Men hans grejer, det ska han ta, det pallar jag inte att åka iväg och slänga!

Här är en bild från Google Maps på huset nerifrån vägen:
10691693_282210138640394_1567261938_n.jpg

Vi håller på och budar på ett hus som vi nog har rätt stor chans att få då det verkar vara få intressenter. Ligger helt ok och själva huset är jättefräscht och relativt nyrenoverat medan min lilla gäststuga är lite skabbigare, i alla fall invändigt. Och jo, gäststugan är LITEN men har en kokvrå, dusch/wc, ett allrum och ett minimalt sovloft som jag tänkte använda som förråd.
Det är inte mitt drömhus men jag tror faktiskt inte att det går att få med vår budget, i alla fall inte såpass nära Storgöteborg.
Men ALLT är bättre än att bo som jag gör nu, jag avskyr verkligen min lägenhet och mår piss av att vara i den. Och tänk vad snabbstädat det blir :idea:...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 269
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 387
Senast: Kilauea
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024