Hur vill ni bli raggade på krogen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hero

Trådstartare
Eftersom förra tråden vart låst.
Efter konsensus att kvinnor på buke inte vill bli raggade på dansgolvet.

Så ställer om frågan till hur vill ni bli raggade på krogen ?
Går jag in på krogen så sitter tjejer oftast med sina kompisgäng. Alltså i ett kluster med andra tjejer.
Hur gör man närmanden i såna situationer ?

En ny tråd på samma tema? :laugh:

Tjejer i grupp kanske helt enkelt är ute för att umgås. De kan ha noll intresse för annat.

De flesta tjejer går väl inte ut ensamma?
Om tjejer inte är intresserade av annat på krogen? När är dom då intresserade av annat ?

De flesta tjejer går väl inte ut ensamma?
Om tjejer inte är intresserade av annat på krogen? När är dom då intresserade av annat ?
Alltså jag vet inte. Ingen av mina vänner går ut i annat syfte än att hänga med vänner. Så var det när vi var yngre och så är det fortfarande. Eller, nu går vi inte ut och dansar/på krogen så mkt alls delvis eftersom det är för jobbigt med män som inte låter oss vara ifred.

Alltså jag vet inte. Ingen av mina vänner går ut i annat syfte än att hänga med vänner. Så var det när vi var yngre och så är det fortfarande. Eller, nu går vi inte ut och dansar/på krogen så mkt alls delvis eftersom det är för jobbigt med män som inte låter oss vara ifred.
Hur träffar du och dina vänner sina killar då ?

Helst inte....men hur många går på krogen för att ragga för något som ska leda till en bra varaktig realtion? Sen kan det hända men går man ut med det målet tror jag att man misslyckas. De flesta som verkligen raggar på krogen är enligt min erfarenhet mest ute efter bara sex eller hångel och inget mer.

Går jag på krogen så är det för att dansa och ha kul. Skulle det vara någon verkligt intressant person där så skulle jag väl kolla in läget och försöka inleda ett samtal om det passar. De få par jag vet som träffats på krogen har oftast först bara sett varandra och dansat och bytt ett par ord. Sen har man kanske setts så ett par veckor/månader och så har "relationen" växt så att säga så an mot slutet har satt sig i baren, vid ett bord eller liknande och umgåtts mer "privat". Oftast så har man dock på något sätt "känt" varandra tidigare, som typ genom gemensamma kompisar eller så är man del av ett ett stamgäng som träffar andra stamgäng så att säga för att man helt enkelt träffas varje helg ute.

Helst inte....men hur många går på krogen för att ragga för något som ska leda till en bra varaktig realtion? Sen kan det hända men går man ut med det målet tror jag att man misslyckas. De flesta som verkligen raggar på krogen är enligt min erfarenhet mest ute efter bara sex eller hångel och inget mer.

Går jag på krogen så är det för att dansa och ha kul. Skulle det vara någon verkligt intressant person där så skulle jag väl kolla in läget och försöka inleda ett samtal om det passar. De få par jag vet som träffats på krogen har oftast först bara sett varandra och dansat och bytt ett par ord. Sen har man kanske setts så ett par veckor/månader och så har "relationen" växt så att säga så an mot slutet har satt sig i baren, vid ett bord eller liknande och umgåtts mer "privat". Oftast så har man dock på något sätt "känt" varandra tidigare, som typ genom gemensamma kompisar eller så är man del av ett ett stamgäng som träffar andra stamgäng så att säga för att man helt enkelt träffas varje helg ute.

Förra tråden vart stängd för att man kunde ju tydligen inte träffas på dansgolvet.
Okej, låter väldigt svårt att träffa någon via krogen med andra ord...
Var väl det jag anade iof. Men onlinedejting är ju inte lättare så.

Går jag in på krogen så sitter tjejer oftast med sina kompisgäng. Alltså i ett kluster med andra tjejer.
Det sämsta ställe där jag vill få kontakt med nya människor är nog krogen. För det första gillar jag inte att dansa, dricker sällan och vill gärna höra vad andra människor säger utan att behöva skrika. Jag har väldigt kort tålamod med fulla människor som beter sig som svin dessutom.

Nu är jag ju singel och har inte haft något seriöst förhållande att tala om heller. Men jag skulle hellre träffa nån via gemensamma vänner eller intressen så man har en bättre chans att lära känna varandra än på nån stökig krog.

En svårighet med krogen är ju just att många män verkar tro att kvinnor går dit i första hand för att göra sig tillgängliga för män. Så är inte fallet. Jag skulle säga att det är ungefär lika sannolikt att jag inleder ett förhållande på krogen som att jag gör det ett kafé eller tex i livsmedelsaffären.

Jag har absolut hookat upp med folk på krogen. Man står och väntar på sin drink och så börjar man småprata lite och så är han söt och det är trevligt liksom. Eller att man får lite ögonkontakt tvärs över baren, han kommer fram lite senare och man börjar prata etc. Kan funka!

Men de flesta jag hookat upp med krogen har jag träffat tidigare och flirtat med så då har det redan varit på g innan liksom.

Jag träffade mitt livs stora kärlek på krogen och har aldrig gått ut med baktanken att träffa någon utan bara dansa och ha kul. Jag har träffat jättemånga trevliga killar även om det varit kortvarigt om det öht blivit något, men det är ju inte för att hitta en partner som jag gått ut utan för att jag älskar att dansa och har inga problem med att varken gå fram till ett killgäng och fråga eller en ensam kille.

Får jag nobben bjuder jag bara upp näste, ingen värld som går under. :D

En svårighet med krogen är ju just att många män verkar tro att kvinnor går dit i första hand för att göra sig tillgängliga för män. Så är inte fallet. Jag skulle säga att det är ungefär lika sannolikt att jag inleder ett förhållande på krogen som att jag gör det ett kafé eller tex i livsmedelsaffären.
Ok, lika stor chans alltså.
Tror många män skulle vilja träffas på cafe eller i affären också. Men man vågar inte.
På krogen vågar dom med alkohol i blodet och tjejen också...

Jag. Vill. Inte. Bli. Raggad. På. Alls. På. Krogen.

Tips: Behandla kvinnor med samma respek som du behandlar dina vänner.

Via vänner, på jobb, dejtingappar, via intressen osv. Det är nog väldigt få som i vuxen ålder träffar partner på krogen.
Jag hade inte velat träffa ev framtida partner på en krog, tänker där brukar alkohol vara inblandat och alkohol kan förändra människor, så för mig är det ett big no no.
De jag träffat har varit sådana jag kan prata med varje dag alternativt via vänner/jobb.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
18 293
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk... 4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 052
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 307
Senast: Enya
·
Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
1 029
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka