Så du menar att tigga pengar per automatik är bluff och svindel? Mycket tveksam tolkning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så du menar att tigga pengar per automatik är bluff och svindel? Mycket tveksam tolkning.
Rör det endast att tigga pengar av en bekant så kommer ingen utredning ens börja.
Jag menar ingenting. Tänkte jag skulle hjälpa dig, så jag kopierade en länk där någon menat någonting.Så du menar att tigga pengar per automatik är bluff och svindel? Mycket tveksam tolkning.
Det ska lite mer till än att tigga, det är först om det ingår att lura någon genom att lova återbetalning, utpressning, man tar mer än vad man får, pyramidspel etc.eller så blir det en stor utredning om man kan leda i något slags bevis att en person inledde en bekantskap med någon, i syfte att lura till sig/tigga pengar.
Typ, solochvåra någon.
Grattis, du har visat att du kan leta på internet. Då behöver jag inte lära ut detJag menar ingenting. Tänkte jag skulle hjälpa dig, så jag kopierade en länk där någon menat någonting.
Här är en till
https://sv.bab.la/lexikon/engelsk-svensk/scam
Snälla du - lugna din överlägsna ton lite. Jag vet vad scam är, och visste det innan jag googlade för att hjälpa dig! Det var ju du som frågade!!Grattis, du har visat att du kan leta på internet. Då behöver jag inte lära ut det
Då kan du läsa på lite och inse att tigga inte är det samma scam även om det kan ingår i scam![]()
Det får väl en utredare reda ut...
Nej jag har inte frågat om vad scam är. Jag frågade en person om denne viste det utifrån ett svar som tydde på motsatsen. Jag ville inte som du gör nu spamma nåon med oönska information som denne varken behöver eller vill ha.Snälla du - lugna din överlägsna ton lite. Jag vet vad scam är, och visste det innan jag googlade för att hjälpa dig! Det var ju du som frågade!!![]()
Sen är det många som behöver sluta vara så paranoida, har man rent mjöl i påsen finns det ju inget att oroa sig för eller?
Då du frågade om scam är att tigga pengar tänkte jag hjälpa dig med att via länk få dig att förstå vad scam är. Jag visste inte att du bara var på krigsstigen. Nu vet jagNej jag har inte frågat om vad scam är. Jag frågade en person om denne viste det utifrån ett svar som tydde på motsatsen. Jag ville inte som du gör nu spamma nåon med oönska information som denne varken behöver eller vill ha.
Läs lite noggrannare så slipper du köra huvudet i väggen av irritation för att folk inte uppskattar information de inte bett om och inte har behov av.
Om inte OM vore! Hans egentliga hemstad, i Sverige eller italien eller i USA?Jag måste lägga till här, att om han börjar tigga pengar ska vi försöka anmäla honom för scam, i hans egentliga hemstad.
Nej jag var varken på krigsstigen eller frågade vad scam är.Då du frågade om scam är att tigga pengar tänkte jag hjälpa dig med att via länk få dig att förstå vad scam är. Jag visste inte att du bara var på krigsstigen. Nu vet jag![]()
Lite uppdatering.... Min väninna ville inte lyssna på mig... Han är amerikan med fransk förälder, akademiker, typ arkitekt el något och skulle alltså bo i samma stad som min väninna. Hon hade hittat honom på någon nätdejtsida och hon skickade ett mess. Där började ett chattande, han kunde inte ses el skypa för han hade något fel på rösten som han skämdes för, men skulle opereras i USA snart. Han åker till USA och opereras. Ska åka hem, men det blir problem, han krockar och behöver pengar. Han är arg så hon skickar 160 USD
Direkt efter messar hon mig och ångrar sig
Hon insisterade på att skypa men hans kamera i mobilen är trasig, så hon ber honom skicka ett röstmeddelande, som jag har tagit dela av och äntligen har hon fattat att han är en scam! Ska se om jag kan få in röstfilen här, annars får ni tro på mig när jag igår kväll fick ta del av den att jag höll på att väcka hela huset av asgarv.
Du får fråga vad som är konstigt?Skit!!! Nu skriver hon till mig "Att det är lite konstigt att rösten inte passar med bilderna "![]()