Är det bara jag som tycker att det är lite creepy att du sitter och söker runt på nätet efter den här människan, postar detta på ett forum som i en engagerande vädjan att avslöja denna det du tror är ett bedrägeri/scam - vad har din väninna liksom för roll här? Är hon i ditt tycke fullständigt förblindad av denna person och hon litar inte på/lyssnar inte på dina tvivel, eller har hon uttryckt önskan till dig att avslöja detta med fakta som hon själv inte hittar och du på något sätt känner ditt ansvar för att spräcka detta förmodade bedrägeriet?
För mig låter det hela skumt också, men jag tycker det känns ännu mer skumt att du inte helt enkelt talar om för din väninna att du tycker detta låter icke trovärdigt på en enda fläck? Jag menar, om han nu säger sig bo i samma stad som din väninna, borde det inte vara så svårt för henne att avslöja om det han säger inte är sant? De har chattat i 10 veckor, och bor i samma stad men inte träffats? Inte ens skypat och sett varandras ansikten? Har han bett henne om pengar? Eller är det vad du tror kommer att hända? Jag vill gärna förstå.