R
Raderad medlem 149524
Tack för ditt svar också!Jag var på språkresa och ridläger tre veckor till England när jag var 14, åkte med en ett år äldre kompis och det blev att jag testade både öl och cider men drack aldrig så jag var full.
Var överlycklig den dagen jag slutade 9:an som 15-åring, äntligen skulle jag slippa mina sk klasskamrater och jag håller fortfarande avstånd, vägrar all kontakt och hängde inte med dem efter skolan.
Jag hade aldrig någon ungdomsrevolt eller olämpliga vänner/pojkvänner. När jag var 16 flyttade jag hemifrån, hyrde lägenhet med en kompis på gymnasiet och skötte min ekonomi själv. Betalde hyran, köpte och lagade mat och skötte min egen tvätt. Levde på pengar från sommarjobb, studiebidrag och hyresbidrag. Åkte på helgerna till mina morföräldrar och skötte deras mjölkdjur under gymnasietiden.
Mina föräldrar bodde då i södra delen av landet och jag i norra. Jag ville inte flytta med utan fick efter en del diskussioner stanna kvar när flyttlasset gick då jag var rädd för att bli mobbad igen, som jag blivit från det att jag började i skolan i årskurs 3 - 9 när vi hade flyttat från där vi bodde när jag gick 1 - 2.
Hade tjuvrökt redan som 12-åring men fastnade aldrig och gillar inte rökning. Hade några fester i gymnasiet men var på det stora hela väldigt skötsam och tog tidigt ansvar från det jag var liten, vilket bidrog till att jag fick flytta hemifrån redan som 16. Skolkade inte trots att min kompis jag hyrde med skolkade så jag tror inte hon hade fullständigt betyg när hon gick ut. Vi läste som tur var olika linjer och jag prioriterade skolan framför att ligga hemma och sova som hon gjorde.
Jag började övningsköra med pappa när jag var 15, vi höll till på en stor parkering där jag fick lära mig att backa, parkera, växla, hitta draglägen mm. Sen fortsatte vi med övningskörandet varje sommar då jag sommarjobbade på samma stora bygge som han jobbade på. Tog körkortet hur enkelt som helst när jag fyllt 18.