Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kapar tråden lite och frågar hur fanken uttals yacht egentligen? Jag har hört allt från jott, jakt, till yyyaaacht.
Jag säger båt.Kapar tråden lite och frågar hur fanken uttals yacht egentligen? Jag har hört allt från jott, jakt, till yyyaaacht.
I övrigt säger jag Ståkkålm inte Stock’hålm
Jag uttalar det som [må´ln]Min senaste diskussion om detta med uttal gäller moln.
Uttalar du det som "mål-n" eller "moll-n"?
Enligt SAOL:Kapar tråden lite och frågar hur fanken uttals yacht egentligen? Jag har hört allt från jott, jakt, till yyyaaacht.
Grönis o terv skall ju dessutom uttalas på typ nederländska.Annars uttalar jag dem mallenoa, tervuren, grönendal och fjärde varianten för lackenoa (laekenois).
Kl
Kom o tänka på denna tråden i veckan
Skulle köpa mig lite dessertost. Går till ostdisken och frågar efter "Chävr".... tjejjen i disken fattar ingenting.
Bokstaverar Chevrè varpå tjejjen "åh ja du menar chevré."
ja jo.... jag fick ju rätt ostbit iaf.
Fast ... chèvreKl
Skulle köpa mig lite dessertost. Går till ostdisken och frågar efter "Chävr".... tjejjen i disken fattar ingenting.
Kl
Men var är T:et?!?Getost och anträkå
Men jag tror få svenskar kan få till franska r särskilt väl faktiskt. Så även om de skulle säga t:et så skulle resten vara försvenskat .Men var är T:et?!?
Jag begär absolut inte franskt uttal men jag FATTAR INTE varför man tar bort T??Men jag tror få svenskar kan få till franska r särskilt väl faktiskt. Så även om de skulle säga t:et så skulle resten vara försvenskat .