hur uttalar du ordet?

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 205
  • Visningar Visningar 16 211
Jag köpte shiitake en gång på Ica. Innan jag hade självscanning så i kassan så letar kassörskan efter vilken svamp det är. Tänkte hjälpa till o sa att det var shiitake. Hon letar vidare o säger sedan med en väldigt överlägsen ton: jaha, du menar shai tejk.

Ridå på den!
Jag säger shitaaaake 🤔

Jag är inte konsekvent - säger ömsom
molln / mooln och mögel / möggel

Hur är det med lakrits? kort eller långt a-ljud

Chungde menar du? 😉
Jag är hemligt förälskad i det språket! Jag har sett några filmer och serier från Korea och språket är förtrollande och häftigt, för det låter verkligen inte likt det man är van vid! Så coolt!

kl

Jag är från Skåne och säger molln, mööööögel och goooosedjur. Även Krisjansta, lAkris och chex.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
769
Senast: Guldaskig
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
329
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 460
Senast: Badger
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 713
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka