Malle är ju iofs toppen! Fast inte balle och frulleHaha precis vad jag också säger!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Malle är ju iofs toppen! Fast inte balle och frulleHaha precis vad jag också säger!!
Malinois betraktar jag nog som den lättare av dem, uttalsmässigt. Tervuerense (säkert felstavat) och groenendael är värre.
Det köper jag helt!Terv och "den svarta långhåriga"?
Malle är ju iofs toppen! Fast inte balle och frulle
Tänkte på den när jag såg dig gillaHundrasen Cane Corso? Jag gick omkring och sa fel i säkert ett halvår med valparna innan jag fattade hur det uttalades. Skäms lite än fast det är 7 år sedan. Ledtråd; Italiensk ras.
Naj-ki. Säger även Converse, Vans och Reebok med engelskt uttal. Men Adidas och Puma blir på svenska... När det gäller märken ser jag inget problem med att behålla originalspråkets uttal och de fyra första är ju från engelsktalande länder, medan de två senare är tyska, så antagligen har väl det påverkat hur de marknadsförs här och därmed hur vi uttalar dem.
Förresten, har de alltid hetat cc eller hette de italiensk mastiff förr?Hundrasen Cane Corso? Jag gick omkring och sa fel i säkert ett halvår med valparna innan jag fattade hur det uttalades. Skäms lite än fast det är 7 år sedan. Ledtråd; Italiensk ras.
Dom är italienska mastiffer av rasen Cane Corso. Vet faktiskt inte vilka dom andra italienska mastiffraserna är. Jag får nog googla.Förresten, har de alltid hetat cc eller hette de italiensk mastiff förr?
Och ABSOLUT INTE ”vavva”. Det är så jävla fult!!Malle är ju iofs toppen! Fast inte balle och frulle
Aha Neapolitansk mastiff var en. Men nu blir det trådkap.Dom är italienska mastiffer av rasen Cane Corso. Vet faktiskt inte vilka dom andra italienska mastiffraserna är. Jag får nog googla.
Självklart inte. Rasen heter ju hua. Eller hualigen.Och ABSOLUT INTE ”vavva”. Det är så jävla fult!!
Ja. Lovar att lämna ämnet men de är väl de där heffaklumparna.Aha Neapolitansk mastiff var en. Men nu blir det trådkap.
Det är jobbigt för självförtroendet när man inte kan uttalet på något man har och gillar.Jag har känt en del tvekan inför Saucony, vilket är lite besvärligt eftersom jag gillar deras skor. Jag föredrar att beställa dem på nätet så jag slipper gå in på Löplabbet och mumla något med halvt stängd mun, alternativt låtsas att jag inte riktigt minns vad de heter typ "något på Sau.... åh... vad är det nu de heter.... öh", och tvinga expediten att säga det.
Googlande säger dock att det ska vara "sock-a-knee", får försöka komma ihåg det så det inte låter som "de där sausage-skorna".
Så... huahua då?Självklart inte. Rasen heter ju hua. Eller hualigen.
Det är jobbigt för självförtroendet när man inte kan uttalet på något man har och gillar.
Mvh Hyundaiägare
Det är jobbigt för självförtroendet när man inte kan uttalet på något man har och gillar.
Mvh Hyundaiägare
Vavva, det är slang för (barn-)välling här.Och ABSOLUT INTE ”vavva”. Det är så jävla fult!!