Hur tålig är en hund?

Jag bor i ett Zoo.
I sängen på mitt kontor sover en katt, vid mina fötter sover en katt, vid ytterdörren sover en hund och i fönstret i skafferiet sover en katt.

Det är helt okej att berätta för hunden vilka regler som gäller, och säga till den när den gör saker den inte får. ;)
Jo men sedan så är hunden fullt medveten om när jag tittar åt ett annat håll.
Jag behöver bara harkla mig så låtsas den att det inte har hänt.
Huset är stort och katterna är många.

Jo men sedan så är hunden fullt medveten om när jag tittar åt ett annat håll.
Jag behöver bara harkla mig så låtsas den att det inte har hänt.
Huset är stort.
Alltså har den bara förstått regeln: "ät inte kattbajs när människan ser". Finns massa kunnigt folk här som säkert kan ge dig tips på hur du kan lära in "ät inte kattbajs" istället, på en uppsjö olika sätt :)

Alltså har den bara förstått regeln: "ät inte kattbajs när människan ser".
Den har förstått regeln "Ät inte kattbajs".
Men har lärt sig dumheter av alla katter den haft omkring sig.
Ögontjänare, ja visst.
Nu så är det inte en viktig regel.
Regeln "Matbordet är förbjudet område" sitter bergsäkert liksom "Salen är inte för djur.".
De reglerna sitter för katterna också.
I alla lägen.

Finns massa kunnigt folk här som säkert kan ge dig tips på hur du kan lära in "ät inte kattbajs" istället, på en uppsjö olika sätt
Ja alltså maten på bordet kan ju vara farlig för en hund, så det måste sitta.
Tänk om någon glömmer choklad framme eller löksoppa.... Inte bra.

Min nuvarande är nakenhund men ändå rätt tålig. Han kraschar ibland när hon springer, gör en kullerbytta och fortsätter. Ibland släpper visst underlaget i skarpa kurvor så hon går omkull också men det går också bra. Den andra som är pälsad kines är värre. Han skriker om han tror at det kanske kan göra ont.

Min förra schäferblandning fick för övrigt en rejäl blåtira en gång. Han och min pappa jagade varandra runt en grej, de bytte varv plötsligt och höll på. Så hade pappa bytt varv så de möttes precis i ett hörn. Hunden fick pappas knä rakt i ögat och hade faktiskt en synlig blåtira ett par dagar efter.

Jag get Mina hundar annanas, numera for att de gillar det, men Fran borjan for att Diva, och nu igen Tate, gillar att ata sitt eget bajs.:yuck: Det ar sa oerhort
Ackligt.
Annanas fungerar inte, utan man maste lara hunden att. Det lonar sig att komma direct till matte I stallet ... Och att matte blir latt missnojd om man ater bajset. Med tillrackligt konsekvens blir det sa inkort att Diva satt och tittade, Med lessen min, på Tate nar Han vande sig och borjade ata:angel:

Katterna lever nog till 50% på egen jakt.
Men ananas?
Den var ny.
Förklaringen anses vara att konserverad ananas innehåller ett enzym som gör att karnivorers avföring smakar skit :angel: o att de därför avstår från att äta t ex kattskit, eller andra hundars avföring. Skröna eller ej låter jag vara osagt, men tydligen fungerar det på en del hundar.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 642
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 401
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 844
Senast: Dino
·
Hästmänniskan Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 654
Senast: cello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V