s
Nu har jag bott med katterna rätt många år, och jag orkar ju inte hålla igång något slags avsky mot dem i längden. Men mina känslor för katterna är sådana att jag inte fattar att katter öht är så populära som husdjur. Jag tycker inte att de funkar särskilt bra i möblerade hem. (Stallkatter är okej.)
För mig handlar om det snarare om att inte skapa en konflikt, därför att den konflikten skulle ha handlat om att vi
är två olika personer. Det är illa nog att bo ihop med två katter, som jag ser det. Att krydda det med att dessutom konflikta och kohandla - nej, det får vara någon måtta. Han är en person som har katter. Jag vill inte att det gör mig till en person som dikterar villkoren för dessa katter. Jag vill inte ha det förhållande i vilket någon dikterar villkoren för något som helst.
Jag tänker nog mer som
@mandalaki skrev som sitt ex vitrinskåp. Att vara två personer i samma bostad innebär att två personers liv levs på samma yta. Om man har problem med det upplägget, kan man ju vara särbo. (Det var partner och jag de första tio åren.)