Jag gissar att de har en tvåa.Jag hade druckit te i ett annat rum.
Typ köket eller mitt kontor.
Varför inte skaffa en större bostad i stället för att flytta isär?
Men te i köket är typ samma lösning som arbetshörna i vardagsrummet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gissar att de har en tvåa.Jag hade druckit te i ett annat rum.
@snow i fallet med din taklampa hade jag nog resonerat enligt viktighetsprincipen, tror jag. Hans jobb är viktigare än min tedrickning, alltså får lampan vara tänd.
Eller så hade vi fått ordna en hörna med rejäl punktbelysning där han kunde jobba. Jag ser det inte som något att konflikta kring (vilket kan låta som att jag försöker framstå som samboendets Moder Teresa men det är jag inte, jag vill aldrig mer bo med någon, jag är för svår).
Jag tycker nog inte som du om viktigheten. Men däremot ser jag att er kl 18-gräns kanske är ett bra sätt för din sambo att inte jobba sönder sig(Jag tycker att det här är en jätterolig diskussion, min arbetsdag har blivit totalförstörd pga den, haha!)
Om omständigheterna hade varit annorlunda så hade jag kunnat hålla med om att man bör gå efter viktighetsprincipen, och då är levebröd viktigare än tedrickande. I just det här specifika fallet är det dock så att min sambo har ett väldigt fritt jobb (dvs han måste inte jobba kvällar och nätter, han väljer att göra det) och dessutom jobbar han (också av fri vilja) betydligt mer än 8 h/dag. Man kan säga att det förutom hans jobb också råkar vara hans fritidsintresse att sitta och jobba på kvällarna. Mitt fritidsintresse är att dricka te i mysbelysning. Så jag anser att vår viktighetshävd var jämbördig i den här frågan.
Jag hade druckit te i ett annat rum.
Jag tycker nog inte som du om viktigheten. Men däremot ser jag att er kl 18-gräns kanske är ett bra sätt för din sambo att inte jobba sönder sig
(Jag tycker att det här är en jätterolig diskussion, min arbetsdag har blivit totalförstörd pga den, haha!)
Om omständigheterna hade varit annorlunda så hade jag kunnat hålla med om att man bör gå efter viktighetsprincipen, och då är levebröd viktigare än tedrickande. I just det här specifika fallet är det dock så att min sambo har ett väldigt fritt jobb (dvs han måste inte jobba kvällar och nätter, han väljer att göra det) och dessutom jobbar han (också av fri vilja) betydligt mer än 8 h/dag. Man kan säga att det förutom hans jobb också råkar vara hans fritidsintresse att sitta och jobba på kvällarna. Mitt fritidsintresse är att dricka te i mysbelysning. Så jag anser att vår viktighetshävd var jämbördig i den här frågan.
Två timmar per dagDet här påminner faktiskt mig om att jag ganska nyligen har lagt in något slags veto (jag är inte felfri) beträffande min sambos städning. Jag har inte tvingat honom, men jag har föreslagit, att han får städa max två timmar per dag. Skälet är dels att jag inte kan tänka mig att det är nyttigt att städa mer än så, men också för att det faktiskt stör mig när jag försöker slappna av.
Redigering är nödvändig: Jag skrev fel! Vi talar inte om två timmar per dag, utan två timmar per vecka (även om det känns som två timmar per dag).
@escodobessambo Dumpa!https://www.dropbox.com/s/svmw26tgd9v7kfr/20160303_135206.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ns9fj42bfq2mlzp/20160303_133856.jpg?dl=0
De är lite svåra att fota eftersom de gömmer sig när det blir ljust när man öppnar skåpet.
Det är dubia och de äter pulveriserad kaninmat och ekologiska frukter. Dom äts i sin tur av ödlan.
Jag vill att ni noterar att "vän av ordning" köpt toarullar redan innan näst sista rullen påbörjats.
https://www.dropbox.com/s/svmw26tgd9v7kfr/20160303_135206.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ns9fj42bfq2mlzp/20160303_133856.jpg?dl=0
De är lite svåra att fota eftersom de gömmer sig när det blir ljust när man öppnar skåpet.
Det är dubia och de äter pulveriserad kaninmat och ekologiska frukter. Dom äts i sin tur av ödlan.
Jag vill att ni noterar att "vän av ordning" köpt toarullar redan innan näst sista rullen påbörjats.
Två timmar per dag
Är han till utlåning, möjligen?Ett tag var han uppe i fem timmar i veckan och det kändes faktiskt som två timmar per dag.
Jag tycker nog inte som du om viktigheten. Men däremot ser jag att er kl 18-gräns kanske är ett bra sätt för din sambo att inte jobba sönder sig
Det där är vad jag skulle kalla för kompromiss. Jag förstår inte varför det är ett så laddat uttryck här på forumet... Man dör ju liksom inte eller vantrivs för att man inte fick sin drömtapet. Eller så kan man göra som jag och mitt ex när vi skulle måla fondvägg. Jag ville ha en lila, han en grön och eftersom vi inte kunde enas så frågade vi nära och kära vilken som var bäst. Den med flest röster blev det. Väggen är lila. Han klagade inte och tyckte faktiskt när det var klart att det blev jättebra. Alla nöjda. Jag hade varit nöjd även om den hade varit grön.Det är ungefär det jag uppfattar som kompromiss. Typ som när vi valde tapet hemma. Han hittade en randig han gillade (aptråkig, jag la veto), jag hittade en med luftballonger jag gillade (dyr och galen, han la veto), nu har vi indiantält som båda kan leva med och tycker om. Ingen av oss hade valt den om vi bodde ensamma, men båda är mycket nöjda med resultatet (jag misstänker att vi båda i längden skulle ha ledsnat på ränderna och luftballongerna, även om de verkade bra inledningsvis).
Det är argentiska kackerlackor.mina är så unga att de hanarna inte fått vingar. De kan inte klättra på släta ytor och Dom ska inte kunna föröka sig om de skulle komma lösa i bostäder i sverige.Är det helt vanliga gråsuggor?
Och lite utanför ämnet: Vad säger grannarna? Jag hade blivit skitnervös om någon av mina grannar hade skalbaggar hemma (vi hade pälsängrar i förra lägenhet).
Det finns ett strikt regelverk vad gäller veto-användning. Den som använder ett veto, måste uttryckligen meddela att "jag lägger in veto". Så det inte sker några missförstånd med dyrbara veto
Eller så vänder man på det, arbetshörna i köpet?Men te i köket är typ samma lösning som arbetshörna i vardagsrummet.
Jag förstår inte heller varför kompromiss är så fel. Sen skulle jag inte heller vilja leva i en relation där allt är en kamp,Det där är vad jag skulle kalla för kompromiss. Jag förstår inte varför det är ett så laddat uttryck här på forumet... Man dör ju liksom inte eller vantrivs för att man inte fick sin drömtapet. Eller så kan man göra som jag och mitt ex när vi skulle måla fondvägg. Jag ville ha en lila, han en grön och eftersom vi inte kunde enas så frågade vi nära och kära vilken som var bäst. Den med flest röster blev det. Väggen är lila. Han klagade inte och tyckte faktiskt när det var klart att det blev jättebra. Alla nöjda. Jag hade varit nöjd även om den hade varit grön.
Ja men det skulle bli dyrare att flytta isär till till 2 bostäder än att gemensamt skaffa en större.Vet du hur bostadspriserna i stora delar av det här landet ser ut?
Det ger er 3 olika rum att vara i.Vi är två personer i en tvåa.
Är det helt vanliga gråsuggor?
Och lite utanför ämnet: Vad säger grannarna? Jag hade blivit skitnervös om någon av mina grannar hade skalbaggar hemma (vi hade pälsängrar i förra lägenhet).
Jag har bara haft dom i två månader och jag gör vad jag kan för att de INTE ska bli stora så snabbt. (Håller dom rätt svalt och torrt) Ödlan kan nämligen bara äta nymfer. Bor du i Göteborg kan du få dom som blir för stora om du vill.Psst! Gråsuggor är inga skalbaggar, de är kräftdjur! Och oroa dig inte, de är helt harmlösa om de kommer lösa i ett lägenhetshus.
@escodobe Awesome! Hur stora låter ni dem bli? De är ju superläckra som vuxna!
Det är en SIAMES. Partner säger att orientaler inte är fullt så PERSONLIGA, som han felaktigt kallar jobbigheten, och funderar på en orientalkattunge inom kort (för att förbereda sig för det annalkande generationsskiftet bland katterna). Men du säger alltså att orientaler är lika jobbiga som siameser?