Hur står man ut med varandras olikheter?

Ett tag var han uppe i fem timmar i veckan och det kändes faktiskt som två timmar per dag.
Han är varmt välkommen att städa hos oss, om han inte kan få nog! Vi bjuder över dig! Vi är redo att erbjuda fyra timmar i veckan, på för honom valfria tider! Här finns katter, och således ständig tillgång på damm/katthår att städa bort!

SIAMESER vinner nog ja, men de tillhör ju samma grupp av katter som orientaler :D
Ja, det har jag förstått. Just nu försöker han fresta mig genom att visa bilder på tilltänkta kattungar. Det är bara en sak jag inte fattar med dem: eftersom man ju vet på förhand att de inte kommer att kunna flyga, varför avlar man dem då med öron så stora att de ser ut att kunna det?

Jorå.

Men det är som det är. Det går ju inte att kompromissa i frågor där man inte har någon talan. Jag varken tilldelas eller tar mig rätten att tala.

Gräla kan man ju göra, men jag har svårt att se vad som skulle vara bättre med SIAMES och gräl, jämfört med bara SIAMES.

(När kattungen kommer, kommer det att bli dags för vår regelbundna kattungeutlösta relationskris. Jag tycker att partner gör en bra bedömning, när han uppenbarligen tycker att augusti kommer att vara en lämplig tidpunkt för en sådan kris. De senaste tre, fyra åren har av helt andra skäl inte varit det.)

Jorå.

Men det är som det är. Det går ju inte att kompromissa i frågor där man inte har någon talan. Jag varken tilldelas eller tar mig rätten att tala.

Gräla kan man ju göra, men jag har svårt att se vad som skulle vara bättre med SIAMES och gräl, jämfört med bara SIAMES.

(När kattungen kommer, kommer det att bli dags för vår regelbundna kattungeutlösta relationskris. Jag tycker att partner gör en bra bedömning, när han uppenbarligen tycker att augusti kommer att vara en lämplig tidpunkt för en sådan kris. De senaste tre, fyra åren har av helt andra skäl inte varit det.)

Jag är ingen kattmänniska:D men att ni skriver SIAMES gör mig varm i hjärteroten.

siamese-kitten-01.jpg

:love:

Alltså siameser kan vara de finaste katterna som finns verkligen! :love: :love:

Har inte läst hela tråden.

Känner du såhär varje dag? Eller samlar du på dig och ibland känner att "nu är det nog"?
Prata om det! Utan irritation, prata bara om vad du stör dig på, utan att attackera eller skuldlägga.

Vissa saker går helt enkelt inte att ändra på. Min sambo lägger använda snusprillor lite överallt som jag går och slänger eller tjatar om. Jag kliver av kläder i farten som han slänger i tvättkorgen eller tjatar om.

Gör man det till ett problem så blir det ett problem.
Vissa saker är mer störande än andra och en del saker får man nog lära sig att leva med.

Hade jag gett min sambo en resa hade det nog slutat med att jag bokade den också, för jag har ett större behov av att planera än vad han har.

Har inte läst hela tråden.

Känner du såhär varje dag? Eller samlar du på dig och ibland känner att "nu är det nog"?
Prata om det! Utan irritation, prata bara om vad du stör dig på, utan att attackera eller skuldlägga.

Vissa saker går helt enkelt inte att ändra på. Min sambo lägger använda snusprillor lite överallt som jag går och slänger eller tjatar om. Jag kliver av kläder i farten som han slänger i tvättkorgen eller tjatar om.

Gör man det till ett problem så blir det ett problem.
Vissa saker är mer störande än andra och en del saker får man nog lära sig att leva med.

Hade jag gett min sambo en resa hade det nog slutat med att jag bokade den också, för jag har ett större behov av att planera än vad han har.
SNUSPRILLOR??? :eek: :yuck:

Jag har bara haft dom i två månader och jag gör vad jag kan för att de INTE ska bli stora så snabbt. (Håller dom rätt svalt och torrt) Ödlan kan nämligen bara äta nymfer. Bor du i Göteborg kan du få dom som blir för stora om du vill.

Äsch du kan väl spara några stora för egen tillverkning av nya generationer :up: kackisar är bra på sånt.
Tror sambon skulle få snespel om jag kom hem med kackisar. Han såg ett terrarie på djupare, sa nope och gick ut.. mina kollegor skulle nog retas med, jag jobbar ju med att utrota oönskade flerbenta besökare, inte föda upp dem.

Men det är sjukt läckra djur!

Jag känner igen delar av ts irritation från när jag blev sambo. Det kunde vara disktrasan som hängde fel (jag ville ha den över kranen så att den hann torka mellan gångerna man använde den medan mannen hängde den på "väggen" mellan diskhon och vasken), Kläder som lämnades på golvet att dammsugning aldrig gjordes under soffan etc. Jag gjorde (och gör) en drös saker som sambon retade sig på enormt säkert. Efter några år insåg väl båda två att det kanske inte spelar så stor roll om man får hänga om disktrasan som man vill ha den eller dammsuga under soffan när man själv dammsuger osv. Grejen måste väl vara att man uppskattar de positiva sakerna med en person så mycket att man kan låta bli att störa sig på skitsaker (som det ju faktiskt ofta är om man tänker efter).

När min man var hemma och var pappaledig såg golven inte dammsugaren en enda gång tror jag. Däremot fick ungarna sitt lystmäte när det gällde utflykter, picknickar, lek och stoj i alla former. När jag var mammaledig var huset städat, bullarna nybakade och ungarna rena och sagorna lästa. Ingen av föräldraledighetsmetoderna är fel, bara olika.

På dig ts låter det som om din sambo inte har något bra att komma med alls enligt dig? Är det inte bara så att du (och han) är så vana vid att ha saker på ert egna sätt att ni har svårt att låta den andre ändra invanda rutiner?

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 136
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 357
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 155
Senast: monster1
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 763
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar