Hur sluta bry sig?

Jag provar hela tiden att försöka prata mig själv tillrätta, egentligen vet jag att mina exempel spelar ingen roll och kan inte påverka mig, annat än känslomässigt då. Men jag lyckas inte övertala mig själv. :(
Det är som de säger, Rom byggdes inte på en dag. Det är bara att öva och öva, jag har själv fått öva måååååånga gånger innan jag kommit hit där jag är idag, det är inte omöjligt, men det kan ta tid. Oavsett lycka till. :up:

Jag blir bättre och bättre på detta men känner igen din reaktion och känslan det ger i magen.
Ett tips är att våga se det värsta i vitögat och inse att du fortfarande är du. Tänk om dina grannar hatar dig? Vad händer då? Hur förändras ditt liv då? Du är ändå du. Du är samma oavsett vad de tycker. Om de tycker att du är supetrevlig- hur.ändrar det dig? Blir du bättre då?

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 807
Senast: Amha
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Tjatter Jag kommer ibland på mig själv med att tänka "äsch, orka" eller "vad spelar det för roll" kring saker som jag innan har lagt stor vikt...
2
Svar
27
· Visningar
1 900
Senast: lingonben
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 389
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII