Men vad pratar du om? Det var det värsta.+ @landsbygdsbo
Kan vi sluta förakta familjer som hyr sitt boende i till exempel hyreshus, så kallade. Det är vanliga människor med vanliga pengar i olika mängd. Inte nedknarkade torpare med fem snoriga ungar och huckle.
Min kollega som bor i en trea i Solna åker visst på solsemester flera gånger per år och hennes barn är inte snoriga. Vi bor i ett "hyreshus" och har varken snoriga barn eller knarkar, inte våra grannar heller, någon kanske har huckle, eller snarare supersnygg hårtäckning, men hennes barn är inte snoriga utan väldigt välklädda och hennes man hänger köket och hennes söner hämtar småsyskon på dagis. Vi åker iofs inte på solsemester eftersom vi hellre hänger på Gotland.
Vårt förra hyreshus, där vi bodde i lägenhet, i ett halvhyggligt område, bodde vi under en läkare och över en invandrarfamilj och bredvid doktorander. Förskolan var fantastisk! så mysiga ungar, i alla färger på kläder och vissa barn var vilda och andra lugna och det var inte relaterat direkt till kön. Att flytta till villaområdet gav alla mamma-pappa-barn och flickor i rosa och pojkar i svart som slåss, familjerna.
Är helt övertygad om att vissa familjer i Rinkeby och Gottsunda åker på solsemester och andra inte gör det. (En väninna har bott i ett av områdena som student och det är fina lägenheter och jag tvekade inte att cykla till henne efter 10.). För att de har råd, eller inte råd, eller för att de hellre åker till landet, eller har dåligt med pengar.
Det är alltså fullt möjligt att bo i en hyreslägenhet och ha en VD för ett känt företag till pappa tex. På 70 och 80- talet innan vår totalboom i bostadsrätter föraktades inte lägenhetsboende såvitt jag minns. Det bara stör mig (så Flashback), ursäkta utbrottet som egentligen är riktad mot en trend snarare än mot individuella inlägg.
Du hittar på att jag på något sätt är nedlåtande mot folk i hyreslägenheter när jag tvärtom anser att dom som prioriterar "bort" sina barn för solsemester är dom med högre inkomst.