Hur ska sjukvårdens tillkortakommanden lösas?

Vad är det som är så svårt? Hon ironiserade inte över önskemål från sina patienter. Redan första gången jag skrev det till dig så gillade Cilla inlägget. Hon höll alltså med. Är det du eller hon som bestämmer intentionen med vad hon skriver?
Ja vad är det som är så svårt? Även om hon gillade ditt inlägg så tycker jag likväl att hon uppförde sig oprofessionellt.

Eller är det nu så att du har rätt att bestämma vad jag tycker? Är det du tycker sanning?
 
Att du anser det innebär inte att det är så.

I det här fallet är det dessutom orättvist. Jag har sett läkare på buke skriva om patienter. Naturligtvis aldrig så att de kan identifieras, men de har tagit exempel på patienter från sin vardag. Däremot har jag aldrig sett just @CillaW göra det. Det innebär visserligen inte att hon inte kan ha gjort det, men jag har aldrig sett det. Däremot har jag sett andra.

Nej, jag har aldrig gjort det. Så vitt jag minns.
 
Ja vad är det som är så svårt? Även om hon gillade ditt inlägg så tycker jag likväl att hon uppförde sig oprofessionellt.

Eller är det nu så att du har rätt att bestämma vad jag tycker? Är det du tycker sanning?
Att du TYCKER att hon uppförde sig oprofessionellt framgår med all önskvärd tydlighet. Men det du skrev var: Hon ironiserade över ett önskemål från sina patienter.

Det är något helt annat än vad du tycker. Det är ett påstående om vad hon gjorde.
 
Att du TYCKER att hon uppförde sig oprofessionellt framgår med all önskvärd tydlighet. Men det du skrev var: Hon ironiserade över ett önskemål från sina patienter.

Det är något helt annat än vad du tycker. Det är ett påstående om vad hon gjorde.
Va? Klart det är ett påstående. Hur skulle det kunna vara något annat?
 
Och där kommer personangreppen in. Men det brukar bli så när argumenten tar slut.

Men du, argument kan inte mycket annat än ta slut när du bara vägrar ta in vad någon faktiskt skriver. @CillaW drev med råd folk ger varandra på internet, och då får du det till att hon hånar patienter i sin läkarroll? Jahaja.

Och när jag ändå är här: akuten @Zoya skrev om hade automat. Den hade bara inte ett betalalternativ Zoya kunde använda just där och då. Så kanske folk åtminstone kan uppröra sig över relevanta saker och skippa "en automat kan de väl åtminstone ha! :rage:"...
(Och ja, jag förstår att det var skitjobbigt med hungriga barn.)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Tvättstugedrama
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp