Men du representerar ditt yrke.
Vilket yrke har du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men du representerar ditt yrke.
Klart jag representerar mitt yrke men vissa yrken är innebär mer som tex domare, läkare, poliser och liknande som representerar myndigheter.
Att göra sug löjlig över patienter när man är läkare gör man på sitt jobb inte på ett öppet forum.
Tycker du att det är professionellt att göra sig lustig över sina patienter?
Ja vad är det som är så svårt? Även om hon gillade ditt inlägg så tycker jag likväl att hon uppförde sig oprofessionellt.Vad är det som är så svårt? Hon ironiserade inte över önskemål från sina patienter. Redan första gången jag skrev det till dig så gillade Cilla inlägget. Hon höll alltså med. Är det du eller hon som bestämmer intentionen med vad hon skriver?
Att du anser det innebär inte att det är så.
I det här fallet är det dessutom orättvist. Jag har sett läkare på buke skriva om patienter. Naturligtvis aldrig så att de kan identifieras, men de har tagit exempel på patienter från sin vardag. Däremot har jag aldrig sett just @CillaW göra det. Det innebär visserligen inte att hon inte kan ha gjort det, men jag har aldrig sett det. Däremot har jag sett andra.
När du gör dig lustig över patienter i öppna forum och folk vet om att du är läkare så är det lika oprofessionellt.Jag gör mig aldrig lustig över patienter när jag jobbar.
Att du TYCKER att hon uppförde sig oprofessionellt framgår med all önskvärd tydlighet. Men det du skrev var: Hon ironiserade över ett önskemål från sina patienter.Ja vad är det som är så svårt? Även om hon gillade ditt inlägg så tycker jag likväl att hon uppförde sig oprofessionellt.
Eller är det nu så att du har rätt att bestämma vad jag tycker? Är det du tycker sanning?
Men likväl representerar du ditt yrke även om du inte är i tjänst om folk vet om att du är läkare.Att vara läkare är ett yrke, ingen myndighet.
Jag är inte läkare i stallet, på råttutställning eller när jag sover. På fritiden.
Men likväl representerar du ditt yrke även om du inte är i tjänst om folk vet om att du är läkare.
Va? Klart det är ett påstående. Hur skulle det kunna vara något annat?Att du TYCKER att hon uppförde sig oprofessionellt framgår med all önskvärd tydlighet. Men det du skrev var: Hon ironiserade över ett önskemål från sina patienter.
Det är något helt annat än vad du tycker. Det är ett påstående om vad hon gjorde.
Jo tyvärr gör du det. Det räcker ju bara att se vad som händer när man talar om sitt yrke i ett socialt sammanhang.Nu skriver jag extra långsamt och tydligt ;
Nej. Det. Gör. Jag. Inte.
Va? Klart det är ett påstående. Hur skulle det kunna vara något annat?
Jo tyvärr gör du det. Det räcker ju bara att se vad som händer när man talar om sitt yrke i ett socialt sammanhang.
Du får givetvis bestämma vem du är.Är det du eller jag som bestämmer vem jag är???
Du får givetvis bestämma vem du är.
Och där kommer personangreppen in. Men det brukar bli så när argumenten tar slut.Jag ger upp.
Det lät tidigare i tråden som att du kör buss. Det är nog bra att du valt ett yrke som inte bygger på att läsa och/eller skriva.
Ja och just för att du jobbar som läkare så kommer alltid folk att se dig som en representat för läkaryrket.Jamen tack.
Jag är Cilla. Jag jobbar som läkare.
Ja och just för att du jobbar som läkare så kommer alltid folk att se dig som en representat för läkaryrket.
Ja och just för att du jobbar som läkare så kommer alltid folk att se dig som en representat för läkaryrket.
Och där kommer personangreppen in. Men det brukar bli så när argumenten tar slut.