jag menar vad jag skrev, vilket inte var riktat mot dig personligen men väl mot den "kultur" som frodas i dom kretsarna och som jag även ser exempel på här.
tycker du då uttrycker dej lite klumpigt och är lite väl känslig, tror att man kan nog läsa sej till och sortera ut vilka som är dessa sk "varghatare" i tråden
tycker du att det är märkligt att hästar skadar sig, även om det inte finns rovdjur inom 50 mils avstånd att skylla på? Vad säger i ts fall, att det inte var mänsklig verksamhet som fick hästarna att rusa? Såg exempelvis i bladet att en helikopter skrämt vettet ur några hästar, och detta utan att någon varg hängde under!
vad mena du med den jämförelsen om rovdjur på 50 mils avstånd? Det få du gärna förtydliga. Hade samma sak hänt mina hästar hade jag inte haft med varg bland orsaken då det inte finns varg här. Sen har jag lite nipprigare hästar så att nåt skulle kunna skrämma dom i sken är inte så förvånande.
och så detta med "varg"-avföringen. Inga dna- eller andra prov verkar vara tagna, men ändå så vet man till 99,9%. Dessutom avföring som är tagna vid annan tid och utan vidare koppling till varg. Man tar sig för pannan.
Jag råkar finnas i samma län som ts och har ingående följt varghistorierna och dit knutna överdrifter och är hjärtligt trött på dom. Exemplen är många. Vargen skylls för allt, och finns inga klara fakta så konstrueras sådana. I flera fall konstaterades exempelvis en och samma varg skrämma folk och fä på flera olika platser, samtidigt!!
där verkar ditt problem vara, du drar alla över en kam.
lia