Sv: Hur ska man göra för att få äta?
Jag tror att det är minst två helt skilda sätt att tolka och föreställa sig den här situationen i den här tråden. Det låter ju jättehemskt så som du tolkar det, där jag föreställer mig ett barn som förtvivlat skriker medans föräldrarna totalt ignorerar dess blotta existens, och sätter på sig öronproppar för att ännu bättre lyckas med den uppgiften. Fruktansvärt. Barn som lever under sådana förhållanden borde snarare omhändertas av sociala myndigheter. Att uttrycka sig att barn ska lära sig att vuxna bestämmer låter otroligt hårt, och det är i alla fall inte så jag ser på den här situationen, eller har tolkat diskussionen, eller överhuvudtaget försöker få fram. Det skrivna ordet är ibland ett väldigt svårt kommunikationssätt.Jag tycker nog att diskussionen är mer obehaglig än intressant, ärligt talat. Att öht diskutera ettåringar i termer av att de ska lära sig att de vuxna bestämmer och att diskutera möjligheten att sätta på sig öronproppar om man inte uthärdar deras skrik, gör mig beklämd.
Jag skulle föredra att barnet adopterades bort framför att föräldrarna använder öronproppar för att stå ut med det.