Tycker inte det låter ovanligt, men för mig är det stor skillnad på att känna så och bete sig så som TS's man gör. Jag kan vara väldigt upp och ner, ibland dansar jag runt på fjärilar, ibland känner jag mig totalt avrubbat, särskilt om många jobbiga saker händer i livet. Men jag tvekar aldrig någonsin på min relation eller kärlek till min sambo. Vi har varit ihop i 7 år. Även dom dagar vart jag har PMS eller mår skit, känner mig sur och tvär så har jag aldrig känt att jag inte vill vara med honom. Men känner inte heller jag behöver sjunga kärleks serenader direkt heller
Att hela tiden tveka på sin partner och sina känslor anser jag inte är normalt (menar inte att du gör det, ville jag bara förklara, men jag anser TS's partner gör det) och "ville göra slut", i min värld så beter man sig inte så i en frisk relation och det är ju någonting som inte är bra om man jämt och ständigt känner så.
I vissa perioder kan jag komma hem och säga "jag har noll energi idag, orkar inte riktigt prata" och då brukar min sambo fråga om jag vill ha en kram och sen gör han sin egna grej och jag kan få läsa min bok, spela mitt spel, kolla tv eller vad som utan några konstigheter alls.
Jag har en kompis i min nära kompiskrets som rätt ofta pratar om att han inte har kvar känslor för sin sambo och han vill göra slut. Sen är det "frid och fröjd" några månader, sen är det samma visa om igen. Jag förstår inte grejen och det där behovet för trygghet när man är i en relation man inte trivs i. Jag känner lite antagligen får du skita eller kliva av toaletten. Jag hade gjort slut i den relationen för länge sen. Livet är alldeles för kort för att spendera med någon som inte är säker på en och sina egna känslor.