Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fyra av sju svenskfödda som har eksem? Är de släkt eller samla ni på dem? Visst fins de svenskfödda eksemhästar, men särskillt vanligt är det inte och det är bara ett fåtal som får eksem som vuxna av de svenskfödda. I vilket fall är det knappast typiskt med så stor andel svenskfödda eksemhästar, snarast är det extremt ovanligt.
Fyra av sju svenskfödda som har eksem? Är de släkt eller samla ni på dem? Visst fins de svenskfödda eksemhästar, men särskillt vanligt är det inte och det är bara ett fåtal som får eksem som vuxna av de svenskfödda. I vilket fall är det knappast typiskt med så stor andel svenskfödda eksemhästar, snarast är det extremt ovanligt.
Om stallet har sju eksemhästar och fyra av dem är svenskfödda, hur många procent av stallets svenskfödda hästar har då eksem?
Svar: En olöslig ekvation då vi inte vet hur många svenskfödda hästar som totalt finns i stallet
Sorry - har en son som går i åttan och har den typen av tal i läxa
Men hörni... kan det vara pannluggen man kan få en ledtråd från då? Hur väl man än sköter hästen så tar ju luggen en del stryk och nötning under eksemhuvan.
Det är ju som Korven säger. Det finns andra hästar som har kort pannlugg också. Men om en häst har riktigt lång och frodig pannlugg. Då borde det väl vara ett tecken på att hästen är eksemfri. Vad tror ni?
Ja jag ska absolut skriva in i kontraktet att hon enligt säljaren är både frisk, skadefri och eksemfri.
Ingen av föräldrarna har eksem vad jag vet. Vet inte om det är extremt med knott heller, de tror jag inte.
Fast det garanterar egentligen inget för dig utan mer för säljaren. Miljöombyte triggar ofta eksem, och eksem kan hästkraken få när som helst.....
Men fortfarande kan hästen utveckla eksem i din ägo, miljöbyte är en känd orsak för hästen att utveckla eksem även om den inte visat något tidigare.