Inte_Ung
Trådstartare
Sv: Hur påverkar bedömnings-systemet för tävlig vår träning?
Det som jag ser som ett fel, det är när man skippar grunden och går "genvägen" via dra upp huvudet, pressa ner ryggen eller allmänt klämma ihop hästen för att få betalt för en "poängridning" på snabbast möjliga vis.
Man kan/eller kunde i alla fall, klämma sig upp över 6or på bara takt, tempo och aktion.
Och dessa går att pressa ur talangfulla hästar utan att man för den skull lagt grunden i ridningen.
Man kan/eller kunde i alla fall, sätta en 7a på en scwungfull trav med hängmatterygg och hopkrullad nacke.
Och det är inget som jag kan sympatisera med.
Jag gillar inte hängmatteryggar.
Det behöver man inte, nöja sig alltså.Boj skrev:I islandhästridning nöjer man sig inte med det, för här vill man samtidigt ha allt detta som ovan men med en massa energi, rörelse och volym. Varför nöja sig med den lägre rangen, när man kan komma längre än så?
Det som jag ser som ett fel, det är när man skippar grunden och går "genvägen" via dra upp huvudet, pressa ner ryggen eller allmänt klämma ihop hästen för att få betalt för en "poängridning" på snabbast möjliga vis.
Man kan/eller kunde i alla fall, klämma sig upp över 6or på bara takt, tempo och aktion.
Och dessa går att pressa ur talangfulla hästar utan att man för den skull lagt grunden i ridningen.
Man kan/eller kunde i alla fall, sätta en 7a på en scwungfull trav med hängmatterygg och hopkrullad nacke.
Och det är inget som jag kan sympatisera med.
Jag gillar inte hängmatteryggar.