Jag tror inte det egentligen. Men hon är mycket ung, tror det är hennes första lägenhet och jag gissar att hon nog är uppvuxen i villa kanske. Dessa lägenheterna är inte riktigt typ av första lägenheter annars tänker jag, man väljer nog billigare område då. Med ålder kommer nog mer visdom och erfarenhet. Som att grannar får höras helt enkelt. Och att man hälsar, kanske, beroende på om det är något som hon vänjer sig vid senare (det har min son gjort som är lika gammal
). De andra grannarna, de flesta, även de i andra hus här, hälsar glatt. Jag bryr mig inte så noga om hon hälsar eller ej, men helt klart föredrar jag grannarna här som verkar gå att tala med i alla fall.
Jag vill inte skälla ut henne, dels är hon för ung för det och dels låter ju hunden så även om jag inte håller med i hur pass störande det är och hur man går till väga när man blir störd av grannens hund, så har hon ju rätt att göra som hon gjort. Det är bara olika åsikter vi har, inte så att hon har gjort fel egentligen.
Visst tar det energi, men det är ju pga att hunden låter. Hade han varit tyst hade oron inte funnits där.
Flytt är så svårt av flera andra saker. Jag bor redan i bästa området i staden sägs det. Det är verkligen lugnt och trevligt jämfört med vad jag upplevt tidigare och vad jag förstått hur det är i andra områden. Nära till naturen. Handikappanpassad lägenhet, fin lägenhet dessutom, dyr visserligen, kunde dessutom fått billigare i centrum men valde just denna pga läget och närheten till skogen för hunden. Man ser i stort sett aldrig polisen här, det är tryggt att vara ute på kvällarna- jag är ändå ett lätt offer att ge sig på tekniskt sätt. Jag vet vad jag har, det kan ju bli sämre. Och jag behöver verkligen den här tystnade och lugnheten för både migränen och epilepsin. Det gör massor för hjärnan.
Så det är mycket som ska vägas in för en flytt. Jag tror att hunden i övrigt mår bra här, bättre än på tidigare ställe, i grunden alltså, han ligger mycket på balkongen och spionerar på världen (därav att jag kallar honom för Spionen
Det kommer sig inte av att han är rysk
), han skulle kunna göra det dygnet runt, det enda som hindrar mig från att låta honom ligga där ute på natten med balkongdörren öppen är att DÅ om inte förr skulle grannar klaga.
Det är huskyväder just nu.
Visa bifogad fil 136652