Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har bott i huset i snart 11 år. Har kanske bytt gardiner en gång. Vi håller dock på att renovera lite så ska titta efter nya till sovrummet snart.
Brukar försöka byta till julgardiner vid jul .
Den dagen jag får för mig att tvätta dem får det väl vara tomt i fönstret ett par dagar. Ser inte riktigt poängen med att sätta upp något annat direkt.Ni som inte byter, tvättar ni aldrig gardinerna?
Jag tycker det är jättekul att byta gardiner! Det blir ju som ett helt annat rum utan att man behöver tapetsera om eller måla. Budget! Precis som nya överdrag till prydnaskuddarna eller en ny matta.
Exakt! Jag älskar att köpa gardiner också (haha tantpoäng?) , med fina omtag o nu har jag t.om köpt en symaskin så man kan sy om dem. O som du säger det blir ett nytt rum!Jag tycker det är jättekul att byta gardiner! Det blir ju som ett helt annat rum utan att man behöver tapetsera om eller måla. Budget! Precis som nya överdrag till prydnaskuddarna eller en ny matta.
Jooo, fast man kanske inte gillar nytt rumJag tycker det är jättekul att byta gardiner! Det blir ju som ett helt annat rum utan att man behöver tapetsera om eller måla. Budget! Precis som nya överdrag till prydnaskuddarna eller en ny matta.
Nä, då måste jag ju stryka dem och hänga upp igen och det orkar inte jag.Ni som inte byter, tvättar ni aldrig gardinerna?
Jag tycker det är jättekul att byta gardiner! Det blir ju som ett helt annat rum utan att man behöver tapetsera om eller måla. Budget! Precis som nya överdrag till prydnaskuddarna eller en ny matta.
Näh, man hänger upp dem medan de fortfarande är fuktiga bara, så slipper man strykandet i alla fall.Nä, då måste jag ju stryka dem och hänga upp igen och det orkar inte jag.
Sy gardiner skulle jag aldrig få för mig att göra. För många långa, raka sömmar! Hänga upp dem är ju bara att trä en pinne genom ett gäng hål däremot. Det tar typ tre minuter.Det verkar mycket enklare att tapetsera om eller måla. Faktum är att gardinerna i många rum har överlevt ett par ytskiktsrenoveringar trots att de varit ganska "olika"; men i förra veckan blev de i ett rum utbytta när det hittades gardiner på loppis som passade bättre!
Om man är mer van vid att sy och byta gardiner än att måla och tapetsera kanske man tänker annorlunda.