Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har haft samma sen 2003 när vi flyttade in och de var då medflyttade sedan 1995 utom i något enstaka rum där vi loppisfyndat in något för att byta ut ”barngardiner”. Men de sista gardinerna som syddes var 1995 och sen fick det vara nog. Har tvättat enstaka gång, men den här tråden uppmärksammade mig på att det nog är dags igen för några av dem….Jag har nog haft samma sen 2013 (?)
Orkar inte byta. Orkar inte mäta och fålla upp. Orkar inte.
Dessutom tycker jag om dem.
Eller det är väl främsta orsaken till att jag inte bytt.
Jag har aldrig tvättat mina De är nog rätt skitiga med tanke på hur mycket damm/partiklar/sot som brukar vara på fönsterbänken men jag har lagt upp dem med fållband som man stryker fast och vet inte om det skulle lossna i tvätten.Tvättar gardinerna gör vi 1-2 ggr per år, men gardinerna är samma sedan 2002. Dock tre olika bostäder. I det här huset har vi bara gardiner i sovrum och arbetsrum.
Varför skulle man byta gardiner man tycker om och som ser bra ut?Jag har nog haft samma sen 2013 (?)
Orkar inte byta. Orkar inte mäta och fålla upp. Orkar inte.
Dessutom tycker jag om dem.
Eller det är väl främsta orsaken till att jag inte bytt.
Men de måste ju förlora färg och blekas?Jag har gardiner i två rum, resten är utan gardiner. De jag har tar jag ner och tvättar på sommaren och så hänger jag upp dem igen.
Men de måste ju förlora färg och blekas?
När jag någon gång köpt gardintyg för att sy någonting annat, tex ett örngott, så har en enda tvätt totalt förstört färgen. Sammetsgardiner måste ju bli helt knäckta, om man inte lämnar dem på kemtvätt varje år.
Jag har aldrig tvättat mina De är nog rätt skitiga med tanke på hur mycket damm/partiklar/sot som brukar vara på fönsterbänken men jag har lagt upp dem med fållband som man stryker fast och vet inte om det skulle lossna i tvätten.