Hur mycket motionerar ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gumman

Trådstartare
Blev förvånad idag när jag lämnade dottern hos sin pappa och vi började fundera över hur mycket hon motionerat under sportlovet för piggelinjakten(motionstävling för unga i lokaltidningen). Då kom vi fram att vi har gått minst 2 timmar/dag hela veckan + att hon varit aktiv i andra aktiviteter. Jag är väldigt glad över att jag fortfarande klarar av att röra på mig trots att jag börjar få foglossningar. I vilket som så har jag upptäckt att jag rör på mig mer än vad jag trott. :banana:
 
Sv: Hur mycket motionerar ni?

Vad skönt att du fortfarande kan motionera så mkt, det har ju verkligen sina fördelar.
Jag var ute och gick vareviga kväll när jag var gravid tills 2 v innan förlossning då hann jag bara 300 m och så blev jag kissnödig :D
Sen efter förlossning blev det inte så mkt motion då bebisen inte ville sova längre än högst 45 min i barnvagnen. Men jag tröstar mig med att jag snart börjar jobba och jag har ett rätt fysiskt arbete så lite motion ska jag väl få !
 
Sv: Hur mycket motionerar ni?

Jag försöker röra på mig så mycket jag kan och orkar. Orkar ju betydligt mindre nu, men jag promenerar, tar lugna gympass och rider fortfarande 1 gång i veckan.(Fast jag belv så trött sist så den här gången lär jag nog få ta time-out och pusta ett par gånger under ridlektionen. Förra veckan belv jag så utmattad att jag inte var mig själv på två dagar. Och så mycket är det nog inte nyttigt att ta ut sig...)

Hoppas jag slipper för mycket foglossning. Hade känningar av det redan i v 11 och tänkte: :devil: ! Nu kommer det och jag blir orörlig och måste gå med kryckor (man nojjar ju gärna:D ). Men sen stack jag och red fast jag hade ont och pojkvännen sa att jag inte borde. Och sen gick det över. Inte för att det rent medicinskt borde kunna ha något samband, men så var det i alla fall. Jag är glad så länge det håller sig borta!
 
Sv: Hur mycket motionerar ni?

Jag försöker röra mig så mycket jag kan, men får ont i ryggen och riktigt ont i magen av för snabba promenader. Får tänka mig för så jag håller mig i ett lugnt tempo och inte stressar som vanligt. Oftast känner jag ingenting när jag väl håller på, därför är det så svårt att begränsa sig själv. Dock måste jag förebygga, annars kan jag knappt sitta på kvällarna :crazy:
 
Sv: Hur mycket motionerar ni?

Kul att du känner dig aktiv och rörlig. Pessimisten i mig vill dock varna för att gå mycket trots foglossning, det kan nämligen bli förslitningsskador i bäckenet som tyvärr blir för resten av livet. Jag blev rekommenderad cykling eller vattengympa eftersom det var mer skonsamt mot bäckenet.
 
Sv: Hur mycket motionerar ni?

Jag rör mig i den mån jag klarar av och passar mig för att ta ut mig då jag kan bli dålig i flera dagar efter. Men lugna promenader ett par timmar/dag brukar vara lagom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
15 560
Senast: MiaMia
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 686
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 882
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp