Hur mycket kan din valp/unghund? Vad har du lärt den?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Dindi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 2 255
Sv: Hur mycket kan din valp/unghund? Vad har du lärt den?

Min Blandispojk (störst del vallhundskorsning) är 5,5 månader.
Jag har även en renrasig Sankt Bernhards tik (bokat tid för kastrering av den lille).
Jag har tränat mest på önskat beteende och inte så mycket på kommandon tex så ska de gå med mig fint i koppel medan jag fixar i stallet, kör skottkärra, hämtar hösilage mm, Han vet att han inte får gå ut genom ytterdörren utan ett "kom" detsamma gäller hästboxen och bilen.
I bilen vilar man, inte tugga, gnälla, busa.
Sitta för att få maten, inte tigga när jag äter, vara hemma själv nån timme med den andre hunden (sista månaden, innan hade jag alltid hundvakt om det var mer än hämta/lämna på dagis) osv...

Kommandon:
Sitt
Ligg (med handrörelse också än)
Kom/vissla - han är suverän på inkallning! :D Funkar även vid störning. Har tränat på det massor sen jag fick hem han!
Hopp (upp)
ner (hoppa ner)
stanna
Gå fint (tränar mycket på koppel ännu, funkar bättre lös)
Nej
Tassen
sitt fint
Och lite annat smått :)

Vi har pga vädret nästan bara tränat "trix" inne
Han är väldigt kvick, villig och lättlärd :love:
Han är tänkt att ha till agility sen om det finns nån plats på kurs! :bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 072
Senast: inverterad
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 643
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 833
Senast: fixi
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka