Hur mycket gick ni upp?

Mirre

Trådstartare
När ni var gravida?

Gick ni ner det sedan igen?

Hur lång tid tog det i så fall att gå ner?
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Jag gick upp 23 kilo :crazy:

Det är idag 5 veckor sen Arvid kom, och jag har gått ner 20 kilo. 10 kilo försvann innan jag lämnat BB.

3 kilo kvar bara, sen är jag tillbaka på min vanliga vikt
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Har 5 veckor kvar och har gått upp 9 kg. Hoppas det inte blir så många till i alla fall...
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Jag gick upp 14 kilo.

Två veckor efter förlossning var jag nere på startvikt.

Nu ytterligare tre veckor senare väger jag ett kilo under det jag startade på! :-)
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Jag gick upp 20 kg, tog tyvärr ganska lång tid att bli av med alla extrakilon igen (ca 8 månader), men innan min nuvarande graviditet hade jag gått ner allt och 10 kg till...
Hoppas innerligt att jag inte går upp lika mkt denna gång (är nu i v 20 och har gått upp 2,5 kg...)
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Jag gick up 13 kilo. några dagar efter förlossningen hade jag gått ner 8 kg.
Jag kunde inte amma + att sambon tog semester = massa mat å gottis. Det resulterade i att jag gick upp 4 kg på 4 veckor. sen gick jag upp 5 kilo till på 2,5 månad. Nu har jag ätit rätt i 4 veckor och hade när jag vägde mig för en vecka sen gått ner 3 kg
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

6 veckor (max) kvar med tvillingar och har gatt upp 15kg hittills.

Ååååh, vad roligt att det börjar närma sig för dig!

Själv gick jag upp 13 kilo båda gångerna, de sista tre-fyra kilona var svåra att bli av med. Krävdes magsjuka ena gången och skilsmässa andra gången.
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Jag gick upp 8 kilo.
1 vecka efter förlossningen vägde jag 2 kilo mindre än innan graviditeten.
På efterkontrollen hade jag gått ner ytterligare 2 kilo.

Men jag misstänker att jag gått upp i alla fall 2 kilo igen. (Har hållt mig undan från vågen). :crazy:
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

När ni var gravida?

Gick ni ner det sedan igen?

Hur lång tid tog det i så fall att gå ner?

Jag gick upp 26 kg, väntade tvillingar.

Efter 2 dagar var 15 kg borta.

Efter 2 månader alltihop.

Men pga lättja är nästan allt tillbaka igen! :crazy:

/Timsetim
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Gick upp 17 kg, Vincent föddes 11 juli.

Gick ner efter snittet men upp lite igen(10 kg att gå ner om man tar efter vikten på invägningen), nu håller jag mej på en stadig vikt även om det är mer än jag vägde innan, ska gå ner men har inte tränat eller bantat hittills,(äter faktiskt ganska onyttigt:o ) tycker jag har fullt upp på dagarna ändå:angel:
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Med förra så gick jag upp 30 kilo (foglossning + tröstätning). Nu är jag i vecka 19 och har gått upp 3 kilo, har foglossning nu med men är noga med att äta vettigt. Vägrar att släpa på alla extrakilo som inte gick bort av sig själv.
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Gick upp 13 kg. 1 vecka efter förlossningen hade jag gått ner 7 kg. Nu är det snart 2 månader sedan jag fick barn och kämpar på med dessa 6 kg som är kvar. Plus att jag ska ner betydligt mer sedan då jag är överviktig... Varje dag är en kamp...
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Jag gick upp 20 kg, men mycket var vatten då jag fick havandeskapsförgiftning. Det mesta försvann de första månaderna, men de sista kilona tog lite längre tid så när sonen var ca 6 mån var jag nere i samma vikt som innan.
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Jag gick upp 7 kg. Miranda vägde nästan 4 kg, så när jag kom hem från BB vägde jag samma som innan graviditeten. Min mamma har också gått upp kring 6-7 kg under sina fyra graviditeter.
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Med barn nr 1 ca 15-17 kg 5 kg var vatten pga havandeskapsförgiftning mot slutet och resterande 5 kg gick ja ner när sonen var mellan 6 mån och 18 mån.

Med barn nr 2 had ejag foglossning och tröståt gick upp över 20 kg slutade väga mig men gissar på 23-25 kg. Idag har jag gått ner 24 kg om man räknar på innan förlossningsvikten men har ändå ca 5 kg övervikt minst kvar främst på lår och sidan av magen, Själva magen blir lätt platt på mig då den är sådan. Sonen är 2 år. DE första 6 mån går aldrig jag ner ett dyft det är sådan min kropp är. Och de första 5 kg den här gången fick jag hjälp med av halsfluss och bihåleinflammation i 4 veckor :devil: Det hade nog gått fortare om jag hade kunnat träna tidigare men mina fogar blev inte helt bra förrän nyligen och sedan var jag mer i form förra julen än nu, har tyvärr slarvat och ätit en massa skit. Hade nog kunnat vara på min målvikt nu annars.
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Gick upp 15 kg.

Har gått ner 8 kg av dem.
Förhoppningsvis får jag behålla de kilon jag har kvar, kanske till & med kan få något extra kilo tillbaka när jag slutar amma.

Det är 7 ½ vecka sedan jag var gravid.
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Från första MVC-besöket till förlossningen gick jag upp 9 kilo, och vid efterkontrollen 2-3 månader efter förlossningen hade jag gått ner 13 kilo. Hade dock inte vägt mig själv någon gång mellan förlossning och efterkontroll, tror att jag var nere på "normalvikt" 2-3 veckor efter förlossningen (från och med då hade jag iaf samma kläder som innan jag blev gravid).
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Gick upp 15 kg, 12 kg var borta på några dagar å 14 dagar senare alla 15 kg.
 
Sv: Hur mycket gick ni upp?

Men pga lättja är nästan allt tillbaka igen! :crazy:

/Timsetim

På tal om det så pratade jag med min mamma i telefon, hon var glad för hon hade hittat journalen från när jag föddes. Sedan förändrades hennes tonläge och hon sa:

- Jag väger lika mycket nu som när jag kom in till förlossningen med dej i magen.... :eek:

Haha tyckte lite synd om henne faktiskt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 288
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 628
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 630
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp