Du och andra som gillat din inlägg får nog förklara lite mer vad ni menar. Vem är det som påverkat Ungdomsbarometern? Hur har BBC involverats i undersökningen?
Källkritik handlar också väldigt mycket om att kunna bedöma var det finns en viss mängd sanning, inte bara att avfärda allt som står i media som osant och att någon yttre kraft vill påverka oss. Du medger att du vet väldigt lite om vad som snackas om i den gruppen som BBC skriver om, men är ändå helt säker på att det inte är sant eftersom det publiceras i media. Det är inte ett tillräckligt trovärdigt argument för mig. Jag följer själv inte heller särskilt väl vad som händer i de yngre generationerna, men för mig låter det som en fullt rimlig reaktion från de yngre kvinnor som sett min generations dubbelarbetande kvinnor som bränt ut sig i stor mängd, att fråga sig själva och sin generation - jag vill inte leva sådär själv, finns det något annat sätt att leva?
Sedan tycker jag att lösningen för de nya generationerna förhoppningsvis inte blir att kvinnor ska sluta lönearbeta, det måste gå att bemöta reaktionen på dagens dubbelarbete på annat sätt. Men jag tror att det är jätteviktigt att lyssna på de signaler som de yngre kvinnorna sänder ut, i stället för att bara avfärda det som konspirationer från "någon" som styr medierna.