Jag tror det är svårt att vara soft girl i Sverige för svenska killar är inte inställda på att försörja såsom utländska män är uppfostrade att göra. Det är ju bara att se på dejter, de flesta nät-dejtar vill inte ens betala en kopp kaffe till tjejen. De visar det genom att antingen ställa sig före i kön, beställa sitt och betala för det och sedan vänta eller tvärtom, ställa sig bakom och vänta tills tjejen beställt och betalat sitt innan de lägger sin egen beställning. Över hälften av alla nätdejtar jag var på var på hade den strategin. Kanske 30-40% erbjöd sig att bjuda och då sorterade jag ändå bort alla som inte kunde hålla samtal igång, vara normalt artiga och inte ”höhö ligga ?” på MSN innan dejten.Ja, minns det. Vi kom väl fram till at det inte är aktuellt i Sverige?
Så jag fnissar lite åt att nån på BBC knyter det till vårt land.
I min hjärna känns det otänkbart. Eller är backlashen verkligen så rejäl?
De flesta unga här har väl fullt sjå att hitta jobb och framförallt bostad.
Så min teori är att svenska killar blivit så jämställda att de räknar med att tjejen ska försörja om inte halva familjen så iaf sig själv. Mitt ex var sådan, han sade ofta att han skulle betala mer eftersom han tjänade mer men sedan påpekade han att han köpt ost senast så det var min tur. Han hade inga bekymmer med att låna datorn jag köpte själv för att jag inte fick låna hans, dock (Hans krånglade så därför ville han låna min när jag köpte en bättre).
Haha, han hade garvat om jag sagt att jag ville vara soft girl. och lagt till ”du måste kunna försörja dig själv ”.