Jämförpris på glasögon

Milosari

Trådstartare
Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra priser? Jag kan läsa mig till priset på bågar, men det dyra brukar ju vara glasen? Måste jag kontakta alla optiker personligen för att få pris eller hur brukar man göra? Vilken optiker brukar vara billigast?

Jag har i flera år köpt på favoptic. Jag är rätt mycket astigmatisk så att köpa på typ synsam blir helt orimligt dyrt.
På favoptic blir det galet mycket dyrare och de har aldrig trasslat med något för mig.

Jag bor så pass nära att jag nu åker dit och provar bågar. Innan beställde jag hem provbågar, det fungerade oxå fint.

Av de stora kedjorna med fysisk butik (vilket jag föredrar, även om onlinebeställning funkar okej) har specsavers varit överlägset prismässigt i mina jämförelser.

Online (Lensway och favoptic) är väl billigast men man får inte samma hjälp med anpassning osv.

Jag har i flera år köpt på favoptic. Jag är rätt mycket astigmatisk så att köpa på typ synsam blir helt orimligt dyrt.
På favoptic blir det galet mycket dyrare och de har aldrig trasslat med något för mig.

Jag bor så pass nära att jag nu åker dit och provar bågar. Innan beställde jag hem provbågar, det fungerade oxå fint.
Aha. Har favoptic kvar sin butik? Fick för mig den stängt.
Edit: De har visst kvar det med synundersökning hos dem. Jag handlade där för länge sen, typ när de öppnade och då var de överlägset billigast.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
272
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
724
Senast: Åsa A
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och... 2
Svar
22
· Visningar
1 697
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
283
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Allt om bur till bilen
  • Importera från USA
  • Valp 2025