Hur många förstakusiner har ni?

Sv: Hur många förstakusiner har ni?

Jag har egentligen sju kusiner, fem på mammas sida och två på pappas, men jag har enbart kontakt med de på mammas sida. Bäst kontakt har jag med de två äldsta, ett syskonpar på sjutton respektive tretton år, samt de två yngsta, tvillingpar på tre. Mest p.g.a. att mamma har bäst kontakt med sina systrar antar jag. Min morbrors dotter, som är sex, känns dock också som min kusin, det gör inte de på pappas sida.

Kl
Jag har två stycken, båda på pappas sida.
Den liten rolig sak dock, på temat vad man kallar generationen efter kusiner:
553169_10202184028030220_2146858123_n.jpg

Vi har länge haft en debatt om det heter sysslig (enligt mig) eller a-kusin (enligt honom), men kommit fram till någon vapenvila där jag är hans a-kusin och han min syssling.

Min farfars brors fru har 17 syskon (vet dock inte om alla lever). Uppvuxen i tårnedalen. Visserligen en annan generation men ändå helt otroligt att föda fram så många. Fachinerande.

Men jag menar så här, att om man har 9 syskon, då har man ganska många syskon, oavsett var man kommer ifrån, kan vi vara överens om det i alla fall?

Mina farföräldrar fick 19 barn, jag tror 3 eller 4 dog som små. Mina morföräldrar fick 8 barn som jag vet om.

Det måste väl vara rekord!!

Omöjligt är det säkert inte, jag vet inte hur många barn en människa kan ha fött som mest. Men det kan väl knappast vara så många fler än 19!

Om mina morföräldrars barn, barnbarn och barnbarnsbarn skulle samlas idag, så skulle det nog bli en 50-60 personer allt som allt. Så dom kan vara nöjda!

Min farfars föräldrar fick 7 barn men dom i sin tur fick inte så många barn, 9 barn totalt tror jag, plus något "oäkta barn"!

Och min farmors föräldrar fick också 7 barn men dom flesta av dessa förblev barnlösa, så den släkten håller väl alldeles på att dö ut.

10 st varav 7 på mammas sida och 3 på pappas.

Min mamma har däremot räknat till uppåt 20-30 stycken någon gång; hennes yngsta kusiner är i min ålder. Så jag har nog en drös med sysslingar/tremänningar.:D

Omöjligt är det säkert inte, jag vet inte hur många barn en människa kan ha fött som mest. Men det kan väl knappast vara så många fler än 19!

Om mina morföräldrars barn, barnbarn och barnbarnsbarn skulle samlas idag, så skulle det nog bli en 50-60 personer allt som allt. Så dom kan vara nöjda!

Min farfars föräldrar fick 7 barn men dom i sin tur fick inte så många barn, 9 barn totalt tror jag, plus något "oäkta barn"!

Och min farmors föräldrar fick också 7 barn men dom flesta av dessa förblev barnlösa, så den släkten håller väl alldeles på att dö ut.

Det är en rysk kvinna som har 67 barn (eller var det 61?). Hon har fått några omgångar med tvillingar och trillingar :D:D

69 barn under 27 graviditeter. Snacka om familjen annorlunda.

Eh, tre, kanske... ingen aning. Min moster har inga barn och pappas halvbror har barn men jag vet inte hur många, har aldrig träffat honom eller haft med honom att göra då han bor i Thailand och han och pappa inte har någon kontakt.

Just det, glömde ju mammas halvsyskon, där finns det något barn med. Ingen kontakt med den delen av familjen heller dock.

Jag har tre stycken, två på mammas sida och en på pappas. Umgås sällan med dem då de bor långt bort och vi inte har just något gemensamt.

"Enligt Guinness Rekordbok finns det tillförlitliga attesterade bevis på att ryssen Fjodor Vassilevs hustru fick totalt 69(!) barn. 27 havandeskap resulterade i 16 tvillingpar, 7 trillingkullar och 4 fyrlingkullar. Åtminstone 67 av barnen, födda 1725-65, överlevde till vuxen ålder. Tala om svårslaget rekord!"

Jag tror att vi är runt 18-20 kusiner, men eftersom jag är en av fem syskon så har jag nog 13 eller 15 kusiner då. Min farmor fick sitt 18e barnbarnsbarn idag. Skulle vara roligt att veta vem som har flest i Sverige, för det låter som ganska många. :-)

Ärligt talat så vet jag inte :o
Jag har 2 på mammas sida och de bor i Sverige. Resten är på pappas sida och bor i Finland. Tror inte jag träffat alla ens. Pappa har 6 syskon så det är väl ett gäng antar jag

Två!
Mamma har en bror och pappa är ensambarn. Morbror har två barn. I min släkt är inte barnafödande prioreterat tyvärr. Vi är galet planerande och väljer ofta annat före barn. Helt galet. När morbror skaffade två barn tätt i 30 års ålderns så smällde släkten av. Hur skulle de få ihop förhållandet? Hur skulle de kunna utvecklas? och larvigast av allt. Hur skulle de ha råd???!!! Hon hade högsta sgi och han jobbade med en sjusiffrig årslön. Deras hus är i tiptop och ärvt. Dessutom är min ingifta fina moster en stjärna på hushållsekonomi mat sömnad etc. Så typ de kunde väl lagt 80% av pengarna på hyllan.
När jag skulle ha barn var det samma visa. 1995 och bra lön. jag var 25 och hade massor på banken. Pappan stod i aftonbladet som förmögen hela tiden. Jag gick genom graviditeten med tanken på om vi hade råd.
All denna intetsägande text beror på att jag saknar såväl syskon som fler kusiner även om vi är sjukt tajta de jag har. Pratar många gånger i veckan med båda.

Jag har tre, alla på pappas sida och alla av manligt kön. Tillsammans har mina föräldrar fem syskon men det är bara ett av dem som har fått egna barn.

11 på mammas sida. Pappas sida vete sjutton, vet inte ens hur många syskon han har. 3 kusiner har jag kontakt med, ska ha minst 3 till iaf. Så totalt minst 17 kusiner :p

19 kusiner har jag. Tolv på pappas sida.
Pappa har fem syskon, mamma har tre.
Sen har jag fem till som jag räknar som kusiner, men som egentligen är tremänningar. Farmors syster gifte sig med farfars bror, deras barnbarn räknar jag som kusiner.

Kusinerna på pappas sida har jag sporadisk kontakt med på facebook. En av dom träffar jag en eller ett par gånger om året.
Mamma och hennes syskon har ingen kontakt och då "smittar" det tydligen till oss kusiner.. :(

Ingen aning.
En på farsidan men på min mors sida finns det antagligen ett gäng men jag har ingen aning om vilka och vet inte heller hur många syskon hon hade.
Ingen kontakt mao.

Varför hålla kontakt med nån jag inte känner eller har något gemensamt med.

Jag har två! Min morbror fick barn sent, så jag var 15 när första kusinen kom. Den andra kusinen är två månader yngre än mitt barn, de leker fint ihop. :)

Jag har åtta kusiner, fem i Sverige på pappas sida och tre i Finland på mammas. Kusinerna i Sverige är mer jämnåriga med mig medan de i Finland är ungefär 15 år yngre.

Liknande trådar

Hemmet Behöver ganska akut byta spis (inbyggnadshäll) och fläkt i köket och det kommer ganska olägligt, då en stor del av bufferten hamnat på...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 434
Senast: Kakis
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 009
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Kanske finns några fler fästingmagneter här.. Min mamma drar till sig fästingar utan dess like, vi bor i ett nästan extremt...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: Sassy
·
Hemmet Jag och en vän var ute och promenad tidigare i veckan och vi kom in på ämnet städning. Hon säger då att hon upplever att äldre...
2
Svar
22
· Visningar
1 693
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar