Hur många förstakusiner har ni?

2 st. Mamma har inga syskon och pappa har 2 vara bara ena fått barn.
Båda är i min och min systers ålder men nu för tiden har vi ingen kontakt mer än att vi är vänner på facebook.

Jag har två kusiner och över 50 sysslingar. Allt på pappas sida. På mammas sida har jag en handfull sysslingar tror jag.

Tre kusiner, alla i ungefär samma ålder och min morbrors barn. Inga på pappas sida, men han har många kusiner (de har kusinträffar) så jag vågar knappt tänka på hur många sysslingar jag kan ha :D

Jag har två kusiner på min mammas sida, hon har en lillasyster. Min pappa har visserligen en syster också, men hon har inga barn.
Båda kusinerna är ett antal år äldre än mig kan tilläggas.

Farmor var 3 barns mamma vid 15 år (12 år gammal med första barnet, pappan var då 35 år (!) finns repotage i en gammal tidning. Jag ska få läsa den ikväll :) Tidningen heter SE nr 44 1949 - Sveriges yngsta mormor på framsidan). Farmor fick 8 barn totalt (29 år vid sista barnet) och mormor fick 7 barn.

Fars sida = 13 kusiner
Mors sida = 16 kusiner

Har 4 på pappas sida och de träffar jag minst 1 gång per år. På mammas sida är de ungefär 10 men dem har jag knappt kontakt med.

På pappas sida har jag två "hela" kusiner och en "halv" (dotter till mamman av en av "helkusinerna"). Även den andra kusinen har halvsyskon (tror de är 8-9 st), men dessa räknar jag ej då jag träffat några av dom en gång.
På mammas sida har jag tre "hela", samt tre stycken "halva".
Jisses vilken röra det blir när man har en stor familj :D

(om jag inte minns helt fel så har jag närmre 100 sysslingar då min morfar hade 12 syskon varav nästan alla har minst tre barn var)

5 stycken. 2 på mammas sida och 3 på pappas. De på mammas sida träffar jag inte så ofta utan det var mer när vi var yngre. De andra 3 träffar jag 1-3 ggr per år kanske? Beror lite på när de är i stan då vi bor en rätt lång bit ifrån varandra. Följer på Facebook.

Liknande trådar

Hemmet Behöver ganska akut byta spis (inbyggnadshäll) och fläkt i köket och det kommer ganska olägligt, då en stor del av bufferten hamnat på...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 434
Senast: Kakis
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 009
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Kanske finns några fler fästingmagneter här.. Min mamma drar till sig fästingar utan dess like, vi bor i ett nästan extremt...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: Sassy
·
Hemmet Jag och en vän var ute och promenad tidigare i veckan och vi kom in på ämnet städning. Hon säger då att hon upplever att äldre...
2
Svar
22
· Visningar
1 693
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter