Äldre hus skitigare?

Ja det stämmer enligt mig. Gamla hus är skitigare kanske pga att de är svårare att få rena när man väl städar.
Slitna golv, breda golvplankor med springor emellan, sliten målarfärg, konstiga skrymslen och vrår som samlar damm.
 
Jag tror ärligt talat inte att äldre hus blir speciellt mycket smutsigare, men jag är rätt så övertygad om att det ser smutsigare ut eftersom huset är mer slitet.

Hemma hos mig i mitt hus från mitten på 1800-talet regnar det finfint sågspån genom taket. Det är enormt störande, men det kommer att åtgärdas så fort jag har tillräckligt med pengar att lägga om taket.
Du skriver att äldre hus inte blir speciellt mycket smutsigare samtidigt som det regnar sågspån i ditt gamla hus :p :laugh:
 
Äldre ytskikt upplever jag som mer svårstädade. Sen i vissa äldre hus är det ju mindre liksom "rena ytor". Jag har tex ett spröjsat överfönster mot hallen. Det samlar en del damm. Har också stuckatur och profilerade höga golvlister osv. Allt sånt är svårare att städa än om det varit rena raka ytor liksom.
Sen har jag ett gammalt originalgolv som inte kan städas med "vanliga" skurmedel utan kräver en annan behandling.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 745
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 710
Senast: EmmaW
·
Hästhantering Jag använder en kär väns nick så vet ni vem jag är annars så håll det för er själv. Idag hände något som jag inte vet hur det gick till...
2
Svar
26
· Visningar
4 449
Senast: skuggi
·
Hemmet Jag fick en äldre taklampa av min mormor när hon sålde sitt hus i somras och nu funderar jag på om jag kan ha den som hallampa i min nya...
Svar
3
· Visningar
907
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp