att få vad man betalar för

Inte alla Cylinda ;) - min 60 cm har ett par fler år på nacken, men är kass - jag tänkte inte på att kolla hur stora kokzonerna var när jag köpte den och de är bara 21 cm på min modell, vilket innebär att inte ens gjutjärnsstekpannan som är 28 cm i diameter blir het ända ut i kanten... :meh:
Jag har dock powerboost på alla plattor, men den är ändå så seg att vattenkokaren är snabbare...


Vid köp av ugn är det viktigt att kolla eventuella automatiska avstängningar efter viss tid om en gillar att långbaka saker, göra tjälknul och liknande.
Min syrra svär över sin IKEA-ugn som slår av automatiskt efter fyra timmar utan möjlighet att stänga av funktionen, så hon får ställa klockan mitt i natten för att slå på ugnen igen.
Hm, kanske är det så att jag ställer väsentligt mer krav på spisen för fyra ggr mer pengar, och kanske också så att jag jämför cylindan med spisen från början av 80-talet som stod på samma plats innan, dennspisen hade två av fyra gjutjärnsplattor som fungerade ok- dvs pastavattnet behövde påbörja att kokas en timme innan maten skulle vara klar 😅 i förhållande till det är nuvarande cylinda en topppresterare 😂
 
Behöver ganska akut byta spis (inbyggnadshäll) och fläkt i köket och det kommer ganska olägligt, då en stor del av bufferten hamnat på trasiga bilar i sommar. 🙄
Det finns ju många prisklasser på spisar och fläktar. Frågan är, man brukar ju få vad man betalar för, men vad är det man missar om man köper från de lägre prisklasserna? Är det bara avancerade funktioner man missar eller är det kvalitet och/eller driftsäkerhet också?
Hur bra är t.ex Ikeas grejer i förhållande till det pris man betalar?
Andra lågprisgrejer?
Enligt uppgift när jag flyttade in var vitvarorna i min lägenhet från en renovering 2006. Allt från Ikea utom spishällen som är Elektro Helios. Kyl/frysen fick jag byta för kanske 4 år sen, diskmaskin, häll och ugn kör på utan anmärkning.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp