Hur litet är okej att bo med två barn?

Jag hade lätt köpt ett sådant boende. Om ingenting annat för att ha som investering och kanske kunna hyra ut när man hittat annat boende, ifall man behöver annat boende. Läget är ju oslagbart också och eftersom det är en nybildad förening kan man vara med och påverka eftersom det inte finns några strikta regler ännu då alla är nya i föreningen och inte bott in sig.

Jag tycker att jag bor trångt, men grejen är att jag ju på sommaren typ aldrig är inomhus. Jag sitter ute på altanen eller i uterummet. Visst är det trist på vintern, men man blir genast mer aktiv utomhus när man bor trångt inne när man har egen tomt.

Duschen hade jag klarat mig utan. Jag har så liten varmvattenberedare att jag bara snabbduschar hemma. Ska jag tvätta håret och sånt passar jag på att göra det på gymmet etc. Hur klarade sig folk innan alla hade dusch inne? Så länge man kan tvätta sig är det lugnt.

Vet inte vart mitt förra svar tog vägen...?

Vilket fall, tack för allas åsikter, det uppskattas! Jag har kommit fram till att jag kommer inte att flytta permanent, men om det blir aktuellt framöver så kan jag absolut tänka mig att bo där under en kortare period i avvaktan på nytt boende eftersom läget är bra och jag kan spara pengar till ett boende som passar att bo i mer långsiktigt.

Och, för att förtydliga mig: Blir det aktuellt så kommer barnen bli tillfrågade.

Funderar på det, men det är inte "bara att", först måste förhållandet redas ut, sen prata med barnen om att flytta, låna pengar på banken och så vidare. Men om allt går igenom så hade jag nog flyttat och testat! De jag pratat med är dock VÄLDIGT förskräckta över storleken, eller den obefintliga storleken och jag börjar tveka om min tanke med litet är mysigt kommer hålla :)

Jag tror att mitt sovrum är ca 25 kvadrat.
Aldrig att bo tre personer på en sådan sammanlagd yta när även kök ska rymmas.
Tycker jag.

Jag hade lätt köpt ett sådant boende. Om ingenting annat för att ha som investering och kanske kunna hyra ut när man hittat annat boende, ifall man behöver annat boende. Läget är ju oslagbart också och eftersom det är en nybildad förening kan man vara med och påverka eftersom det inte finns några strikta regler ännu då alla är nya i föreningen och inte bott in sig.

Jag tycker att jag bor trångt, men grejen är att jag ju på sommaren typ aldrig är inomhus. Jag sitter ute på altanen eller i uterummet. Visst är det trist på vintern, men man blir genast mer aktiv utomhus när man bor trångt inne när man har egen tomt.

Duschen hade jag klarat mig utan. Jag har så liten varmvattenberedare att jag bara snabbduschar hemma. Ska jag tvätta håret och sånt passar jag på att göra det på gymmet etc. Hur klarade sig folk innan alla hade dusch inne? Så länge man kan tvätta sig är det lugnt.

Jag har bott på halva den ytan utan problem. Med dusch i annan byggnad.

Men inte tre personer.

så kan jag absolut tänka mig att bo där under en kortare period i avvaktan på nytt boende eftersom läget är bra och jag kan spara pengar till ett boende som passar att bo i mer långsiktigt.
Eller bygga ut.
Om det krisar så kan du ju köpa en husvagn med dusch i och ställa dit.

Jag har pratat med barnen. Sagt som det är, att om sambon flyttar - vad vill ni då. Båda två ville i så fall flytta och ha möjlighet till aktiviteter och mopeder. Jag visade hur små rummen skulle vara och drog upp alla nackdelar ni kommit med. Det verkar dock som de kommer ihåg vända-på- slantarna-åren och förstår vad det innebär att inte kunna få vinterjackan innan lönen kommer. Ändå har vi alltid haft mat på bordet, och de har haft rätt kläder på rätt tid osv. Jag trodde faktiskt inte att det var så viktigt för dem att "ha".

Inget unikt, men vi tre har faktiskt himla mysigt tillsammans :love:. Jag är så otroligt tacksam över mina fina kloka barn!

Om det blir aktuellt med flytt - vilket jag inte hoppas men om! -och om det blir det pyttelilla tills vi vet - kommer jag se det som en period där vi får chansen att rå om varandra, visa hänsyn, omtanke och respekt.

Hur stor är bostaden som ni har nu då? Är den stor nog att ha inneboende i? För då hade du ju kunnat hyra ut ett rum och därigenom fått in lite extra pengar.

Mitt sovrum är nästan 25 kvadrat. Det är en trevlig storlek på ett sovrum, absolut. Men en hel bostad på den ytan, med tre rum och där tre personer ska bo, känns extremt trångt.

Jag hittade det också på hemnet, och för mig känns det som en semesterstuga dit man åker över sommaren, om ens hela sommaren. Dusch i annan byggnad lär bli jobbigt med tonåringar, som ju ofta vill duscha både ofta och länge. Köket skulle jag bli galen i om jag bodde där själv, och att då bo där med två till... :nailbiting: Verkade även som det inte fanns frys? Det behövs troligen, och då tar även den upp plats. Samt att spisen/ugnen inte ser ut som någon hit om man är något sånär intresserad av matlagning och kanske har mer än en kastrull på gång samtidigt.

Även om det såg ut att vara ganska välplanerat, så lär det ju ändå inte finnas mycket utrymme. Sovrummen bör väl vara minst 5 kvadrat var, även om de var små. Då är det bara 15 kvadrat kvar till allt annat. Kök och badrum tillsammans är säkert också 5 kvadrat, det ger isåfall 10 kvar till vardagsrum med sovloft (om det går att bygga där?) och hall. 10 kvadrat är typ som mitt badrum :crazy:

Så för mig hade det inte fungerat alls. Men, det här är ju det jag ser som problem. För er kanske det inte är det, alla är ju så olika så även om jag (och andra) tycker det är en katastrofal idé och inte skulle kunna bo så mer än en vecka på semester, så kan det ju vara precis rätt lösning för er. Det vet nog bara ni :)

Eventuellt kommer jag bli singel. Tittar på lösningar för att inte bara få det att gå runt, utan få en bra budget där ett sparande ingår till min och barnens framtid.

Jag har hittat en bostadsrätt på 25 kvadratmeter. Det är tre rum (små som ni förstår), men man kan ha våningssäng och skrivbord i de små rummen som i så fall kommer bli barnens rum och lösningen för min del kommer bli att jag bygger ett loft i sovrummet alt. loftsäng. Läget är också väldigt fördelaktigt för barnens del att komma till och från skola.

Detta kommer göra att jag kommer kunna lägga 5000 kronor i månaden, MINST på ett sparkonto , ändå leva (väldigt!) gott, ha kvar häst och bil. Bor jag kvar kommer det gå runt. Precis. Jag kommer få hålla hårt i slantarna och göra av med hästen. Inte kunna spara.

Vad tror ni, är det dömt att misslyckas att bo tre personer på så liten yta? Om det inte funkar har jag ju alla möjligheter att hyra bostad igen + ett antal tusen på banken.
Det går nog bra, lycka till. Fråga ungdomarna.

Ni som sett objektet (vill inte länka pga att jag vill vara anonym). Tror ni det går att öppna upp innertaket i vardagsrummet?

Jag tror det kan funka, särskilt om det finns möjlighet att bygga till. Naturen och omgivningar gör att det behövs mindre ytor inomhus.

Glöm bara inte att kolla årsredovisning för hur mycket lån föreningen har. Säg att en bostadrätt kostar 100' men har lån som motsvarar 900' per hus, då skall den jämföras med hus som kostar 1 miljon.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 199
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
878
Senast: MML
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 558
Senast: Queen
·
Småbarn I vårt nya hus finns på mellanvåningen tre sovrum och ett litet allrum. Vi kommer såklart att ha ett utav sovrummen och sen funderar vi...
2
Svar
20
· Visningar
2 732
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar