Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet inte riktigt än. Går säkert att lösa på något sätt om man tänker smart. Ett alternativ är att hyra ett förråd till att ha saker i tex vinter/sommarkläder, möbler jag vill spara till nästa boende osv.Nyfiken undran; Var ska ni ha era kläder, sängkläder, handdukar etc? Finns ju knappast plats för garderober i den där alkoven och på tre personer lär det finnas en del av sådant.
Med tanke på vad t ex Shurgard tar för ett förråd är det billigare att köpa ett större boende...Jag vet inte riktigt än. Går säkert att lösa på något sätt om man tänker smart. Ett alternativ är att hyra ett förråd till att ha saker i tex vinter/sommarkläder, möbler jag vill spara till nästa boende osv.
Ah. Det är ont om objekt jag skulle få låna till i området och jag tänker oftast att det mesta går att lösa. Det är ibland en bra egenskap, ibland en dålig. ☺Jag tänkte inte att du skulle tvunget svara, det är snarare nånting jag skulle fundera på, om jag var i samma sits.
Har också tittat på pyttehus som är före detta fritidshus, för jag gillar bo litet
Friggebod? Kan både fungera som förrådslösning, och bli ett rum till, för ett av barnen.Jag vet inte riktigt än. Går säkert att lösa på något sätt om man tänker smart. Ett alternativ är att hyra ett förråd till att ha saker i tex vinter/sommarkläder, möbler jag vill spara till nästa boende osv.
Jag tror vi i Sverige generellt är ganska bortskämda med stora ytor, både inomhus och utomhus. I länder som Japan och Nederländerna bor man ju betydligt fler personer på varje kvm och kvadratkilometer.
Såg något program om compact living från Japan för evigheter sen. Det var verkligen som att bo i en kub. Varje möbel hade flera funktioner och ingen yta var oanvänd. Jag tror lägenheterna var typ staplade på varandra som ett rymdskepp ungefär.
En ordentlig luft-luft värmepump med ion-filter löser det mesta av det.Värmer man med egenbetald el fast stugan är med nöd och näppe isolerad och har englas, eller gamla tvåglasfönster, så kan kostnaden fara iväg snabbt.
Men det är ju ganska så lätt att ordna.I aktuell stuga hade jag oroat mig för dålig luft, med tanke på ventilationen (eller avsaknad av).
Man måste nog dela upp livet i boende = sova och annat = äta, hobby, umgås o.s.v.Nu ju trådstartens fråga utagerad och inaktuell, men jag har svurit på att aldrig bo trångt med någon annan igen.
De gemensamma byggnaderna borde ju innehålla det? Där var ju duschen.Torka tvätt? Sköta hygien?
Men det var ju egna små krypin att stänga in sig i.Alla tvingas umgås med alla alltid.
De gemensamma byggnaderna borde ju innehålla det? Där var ju duschen.
Men då så går det ju inte.Frågan är om dessa är öppna annat än under sommaren, oftast stänger ju alla gemensamma faciliteter på sommarboenden rätt tidigt på hösten.
Om det inte finns så sätter man inte in det.I ett sådant område är det också rätt omständigt att få bygglov för t ex öppen spis, vilket är ytterligare en kostnad.
Jag orkade läsa hela mäklarens beskrivning. Stugorna marknadsförs som möjliga permanenta året-runt boenden.Frågan är om dessa är öppna annat än under sommaren, oftast stänger ju alla gemensamma faciliteter på sommarboenden rätt tidigt på hösten.
I ett sådant område är det också rätt omständigt att få bygglov för t ex öppen spis, vilket är ytterligare en kostnad.
Att förvara kläder och stoppade möbler i en friggebod hade jag inte gjort i ett så fuktigt klimat som området i fråga, allt blir förstört.
Hur är det möjligt med tre rum på 25 kvm , mn kompis bor i en etta i stan på 27 kvm och det får inte ens plats ett kök, utan en pyttekokvrå, pyttehall och litet rum och toalett utan svängrum.
Men jag tror det kan fungera för folk som inte är hemma mkt
Äter ni mycket ute med ?
Jag orkade läsa hela mäklarens beskrivning. Stugorna marknadsförs som möjliga permanenta året-runt boenden.
Vintervatten kommer att installeras inom kort står det också.
Man får bygga ut med 50 kvm.
Att ha ttillgång till gemensamhetsanläggningar/hus är ju en uppenbar fördel. Både för barnen, som faktiskt skulle kunna umgås med kompisar i dessa, samt för den boend, som slipper ha egen tvättstugelösning.